KİMİSİ YAŞAMA TUTUNMAK, KİMİSİ DE (YAŞAMAK)İSTİYOR

YAŞAR EYİCE *- İŞTE KISA HABER! Yıllardır ‘Kısa kes!’ diyenlere, dostlara rastlıyorum… Yanıtım hep, ‘Haklısınız!’ oluyor. Devamında ‘Elimde, beynimde, notlarımda çok haber ve bilgi var. Bu yüzden kendimi tutamıyorum!’ diyorum… Mühendis Nurgül Hanımla bir kaldırım konusunu konuşmak ve irdelemek için beklerken, bir yandan da ‘Yaşama sarılmak!’ isteyen ağaç resimlerini incelerken, yıllardır önerdiğim konunun önemli bir bilgisi geldi. Baştan sona kadar merak ve ilgi ile okuduktan sonra sizlerle paylaşmak istedim. Gazi Mustafa Kemal Atatürk ne demişti? ‘İstikbal göklerdedir!’ Bir zamanlar dünyada uçak imal eden ve yolcu uçaklarını ihraç eden beş ülkeden biri olduğumuzu da anımsadım. Okurlarımız biliyor! ‘En lüks ve model otomobili, sanayide bizim ustalarımız kesinlikle yaparlar. Hem de en alasını. Önemli olan uçak sanayimizi geliştirip, ilerletmeliyiz. Bunu yapacak sanayicimiz de, mühendislerimiz de, imkânlarımız da var. Bunda ısrarcıyım…Şimdi görüyorum ki, bu konu üzerinde çalışmalar yapılıyor, İHA’larımız da var, başka gökyüzü araçlarımız da…’ Çin ile özellikle bu konuda, yani ‘gökyüzü araçları’ ile yarışa girersek, bunun semeresi çok kısa zamanda ortaya çıkar. Çinliler ‘Çok iyi taklitçidirler!’ Ama akıl yönünden bizim çok gerimizdedirler. Çin’e giden, Çinli iş yapanlar eğer iyi bir gözlemci iseler bunu hemen fark ederler. Bakın şimdi de ne yaptılar? Nasıl bu işten büyük kazanç sağlıyorlar? İthalat Fuarı’nda görücüye çıkan Çin’in hava taksisine sipariş yağıyor!’ *- SAHİP OLMAK İSTEMEZ MİSİNİZ? Çin’in yerli teknolojiyle geliştirdiği iki tonluk elektrikli dikey kalkış ve iniş hava aracı test uçuşunu başarıyla tamamladı. Yerli teknolojiyle geliştirilen hava aracı geleceğin “hava taksisi” olarak değerlendiriliyor. Shanghai Havacılık Teknolojisi adlı şirket tarafından geliştirilen ve tasarlanan hava taksisi M1, 10 metre uzunluğunda, 3 metre yüksekliğinde, 15 metre kanat açıklığına ve 2 ton ağırlığa sahip. M1 aynı zamanda 250 kilometre tasarım menziline saatte 200 kilometre seyir hızına sahip olup, maksimum yük kapasitesi 500 kg olarak tasarlandı ve aynı anda 5 kişiyi taşıyabiliyor. M1, 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda yoğun ilgiyle karşılandı ve sipariş aldı. Uzmanlar, Çin’in gerek insansız uçak, gerekse elektrikli dikey kalkış ve iniş uçakları konularında dünyanın ilk sıralarında yer aldığını savundu. *- PİSTE GEREK YOK İnsansız hava araçlarına benzeyen bu uçak pist gerektirmiyor ve dikey iniş-kalkış yapabiliyor, elektrikle çalıştığı için düşük gürültü ve sıfır karbon emisyonu sağlıyor. M1, montajı ve birleştirme işlemini tamamlamak için yalnızca 2 ila 3 kişiye ihtiyaç duyuyor. Neden bu kadar kolay olduğunun sırrı, ultra hafif karbon fiber kaplamasında yatıyor. *- HEPSİ SON 8 YILDA GERÇEKLEŞTİ Çin Sivil Havacılık İdaresi Yardımcı Araştırmacısı Xu Dongsong, Çin’in şu anda hem eVTOL (elektrikli dikey kalkış ve iniş uçakları) hem de İHA alanında dünyada birinci sırada yer aldığını belirtti. *- ZEKİ KARATAŞ ANIMSATTI… Sevgili ve değerli NKL’den sınıf arkadaşım Zeki Karataş hatırlatmış; ‘Bir kelime kararını, Bir duygu hayatını, Bir insan seni değiştirebilir…’ Kendisine teşekkür ediyorum… Çoğunluğumuzun hayatının özetidir bu anımsattığı… Her an her saniye duygularımızda değişiklik olur, insanları tanımakla ve bir sözcükle… Herkese sağlıklı ve keyifli günler diliyorum…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR