ÖNEMLİ OLAN SAHİP ÇIKMAK, BANANECİ OLMAMAK....

YAŞAR EYİCE *- ÇATI BAŞLARINA YIKILACAK! ‘Hafta başında ne yapayım?’ diye düşünürken, aklıma takımım İzmirspor geldi. Bir zamanların ‘Şimşekler’i… Üç büyüklerin korkulu rüyası… Gençlere ve gençliğe yıllardır önem veren ender kulüplerimizden birii… Göztepe’de İzmirspor’dan koparak kurulmuştu.. Bunu Fethi Yurttaş iyi bilir… Rahmetli Hasan Anar bunları anlatmıştı, birazını da izmirspor’un kurucularından rahmetli Adnan Düvenci’nin oğlu Yusuf Düvenci’den duymuştum. Bu konunun uzman spor yazarları Karşıyakalı Gürkan Ertaç ile Büyük Altaylı gayet iyi bilirler. Neredeyse 24 saatini İzmirspor külübünde geçiren, önceki spor yazarlarından Ali Kıray’ı aradım… Rahmetli Babası da kulübün denetçisi idi… Çok yıllardır gitmemiştim… *- ZAMAN BULSAM KONTROLA GİDECEĞİM Metrodan Üçyol’da indim, ‘Engelliler ve yaşlılar için’ yazılı asansöre gittim, çalışmıyor… Beklerken bir iki kişi daha geldi… Yürüyen merdivenleri kabul etmek zorunda kaldım, bacaklarımın ve dizimin sızısına rağmen… Güvenlik görevlisine çıkışta ‘Asansör çalışmıyor!’ diye anımsatma yaptım. ‘diğer tarafta’ dedi… Şefe söylemem gerekiyormuş… Ağrıdan topalladığım için gözüm yemedi geriye dönmeyi… ‘Senin elinde telsiz var, bildirir misin?’ diye ricada bulununca, ‘Onlar biliyor ve görüyor. Yaptırırlar!’ deyince, teşekkür ettim yürüdüm… *- KAPI KİLİTLİ İzmirspor kulübü ve salonunun hemen köşesinde muhtarlık binası var. Yanında da ‘Belediye Mini Kütüphanesi’… İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin… Kapıyı açmak istedim, kilitli… Pencereden baktım, ‘çeşitli giyim eşyaları!’ ‘Herhalde Depremzedelere bağış!’ diye düşündüm… ‘Kütüphane neden kapalı?’ diye kıyamet koparacaktım ama ‘hayırlı bir iş için kullanıldığını belirttiğim gibi düşündüğüm için sakin olmaya çalıştım. *- KÖPEK YÜZÜNDEN Tam bu sırada karşı apartmanın kapısında kıyamet koptu… Uşak’tan köpekleriyle birlikte mahalleye gelen ‘hayvan sever!’ kadın ile yoldan geçerken saldırıya uğrayan kadınlar muhtara şikâyete geldiler. Muhtar bir yandan sakinleştirmeye çalışıyor, diğer yandan önümüzdeki hafta sonu olayı ve şikâyetleri doğrudan Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’e ileteceğini belirtiyordu. Bir süre tartışmaları dinledim… Hatta beni de şikayetçi kadınlarla birlikte olduğumu sandılar, bu yüzden gelen vatandaşlara ‘Hoş geldiniz!’ derken bana bir soru yönelten olmadı… Birçok kadın seçmem geliyor ve isim listelerini soruyor, bakıyorlardı… Demek ki, benim de öngördüğüm şekilde 14 Mayıs seçimlerinde en etken olacaklar kadınlar olacak… Bu arada Maden Mühendisi ve İş güvenliği Uzmanı (Sağlık, Emniyet, Çevre ve Kalite Uzmanı) Göksel Yelken bana mail olarak şu notu geçmişti: ‘YSK portalında seçmen sorgulama ekranı açıldı. Buradan hanedeki seçmen sayısını da görebilirsiniz. Link aşağıdadır…’ Girmek imkânsız… Demek ki binlerce, milyonlarca insan merak ve ilgi ile seçime odaklanıyor… Bu da aklıma şu sözleri anımsatıyor: ‘Yar saçların lüle lüle, hadi sana güle güle…’ Bakalım seçmenler kime ‘Gülü güle!’ diyecekler? *- YAKINININ ÇOCUĞUNU GETİRMİŞ İzmirspor’da, Ali Kıray bir genç sporcuya ayakkabı almak için kulüpten kısa süreliğine ayrılmıştı.. Spor kursiyerini İzmirspor’a kayıt yaptırmaya gelen kişi ile sohbet ettim. ‘Görevli misiniz?’ diye sorduğumda, ‘misafirim’ demiş ve koyu sohbete başlamıştık. Beden eğitim öğretmeni… Öğrenci iken değişik kulüplerde 16 yaşından itibaren futbol oynadığını anlattı. İzmirspor genç takımında, Manisa’da, Balıkesir’de… Sakatlanınca lisanslı futbolculuğu bırakmış… Rahmetli Halil Bıçakçı’yı yad ettik. Ali Kıray geldi, yüzlerce spor öğrencisinden söz etti… Gururlandım… Yalnız çevreden değil, İzmir’in hemen semtinden izmirspor’un uzman eğitmenlerinden ders almak için gelenler vardı. *- GÜZELLEŞTİRİLMİŞ AMA EKSİKLİK BÜYÜK Ali iftiharla bir üst kata çıkarıp salonu gösterdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi büyük katkı sağlamış… Başkan Tunç Soyer ile Büyükşehir Belediyesi’nin spor ve gençlikle ilgili birkaç yöneticisinin ismini verdi. Bütün kulüplerle ilgilendikleri gibi İzmirspor’a da gerekli ilgiyi gösterdiklerini anlattı… Amma.. Şimdi önemli bir sorun var! Yağışlı havalarda çatı akıyor… Elde avuçta yok! Şimdi çatı nasıl elden geçirilecek? Kara kara düşünüyorlar… Önce aklıma belediyelerimiz geldi… Çünkü şu anda en etkin kadrolar onlarda… Konak Belediyesi, Karabağlar Belediyesi olabilir… Hatta beden terbiyesi yani Valilik bile bu konuyu çözebilir.. Eminim en sonunda ihale İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne yani Başkan Tunç Soyer’e kalacak… Görüp yaşayacağız… Tabii ki başkanlara olay aktarılırsa… Çünkü kraldan çok kralcılar var, ‘Başkanın başka işi yok da yüzlerce gencin yararlandığı spor salonunun akan çatısı ile mi ilgilenecek?’ diye düşünecekler… Biliyorum bu böyle… Ama sorsan öyle çalışıyorlar ki, başlarını kaşımaya zamanları yok… Buna yok ama, ‘maaşım yetmiyor!’ diye dert yanmaya zamanları var.. *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR