BU İŞİ ÇOK CİDDİ TUTUYORLAR

YAŞAR EYİCE *- TOPLUMA MERHABA ÖDÜLLERİ Prof. Dr. Erkan Sevinç yönetimindeki ‘SevMedya Yayın Grubu’ 22 Aralık 2022 tarihinde İzmir’de görkemli bir tören yaptı. Önemli isimlerin bulunduğu jüri heyeti beni de 2022 yılındaki çalışmalarım yani yazılarım nedeniyle başarılı bulmuş ki, plaketle ödüllendirilenlerin arasına aldı. Davetlilerin arasına katılamadım, çünkü İzmir dışında seyahatte idim. Birkaç gün önce Alsancak’ta, Kıbrıs Şehitleri Caddesi’nin Alsancak limanı yakınında yeni bürolarını ve televizyon stüdyolarını ziyaret ettim. Türk medyasına yaptıkları önemli katkılarından dolayı çalışanları kutladım. Bu arada benim için küçük bir tören yaptılar ve ödülümü gecikmeli olarak Prof. Dr. Erkan Sevinç’ten aldım… Bu kez beni ısrarla 3 Nisan 2023 Pazartesi akşamı yapılacak, ‘Topluma Merhaba Ödülleri’ törenine katılmaya davet etti. SevMedya Yayın Grubu’nun geleneksel olarak her yıl vereceği “Topluma Merhaba Ödülleri” töreni, İzmir Devlet Opera ve Balesi Elhamra Sahnesi’nde gerçekleşecek… Törende 7 dalda (siyaset, ekonomi, kültür/sanat, spor, medya, müzik, sivil toplum ) halkoyuyla belirlenen kişi ya da kurumlara ödülleri takdim edilecek. Bu arada belirteyim! Kaç kez yazdım; Hani her gün açıklanan siyasi anketler var ya, ‘bunlara inanmıyorum!’ Çünkü Türkiye’de 30 yıl kadar önce bu anket furyası ortaya çıkmadan önce bulunduğum medya grubu anket yaptı. Belli başlı yerlere, örneğin Karşıyaka ve Konak Vapur iskelelerinin önüne, Kemeraltı’na, Bornova’de Hükümet konağı önündeki meydana sandıklar yerleştirdik.. Yalnız buralara değil, Ankara’da Kızılay Meydanına, Ulus’a, İstanbul’da İstiklal Caddesi’ni, Taksim Meydanı’na, Eminönü’ne.. Daha birçok yere… Çok ciddi oldu! Ama sandıklar açılmadı bile… Yukarıdan sonuçlar geldi ve açıklandı… ‘Şu kazandı, bu kaybetti, geride kaldı…’ gibi… Ne kadar uğraşırsan uğraş sonuç nedir, benim inanışıma göre; Nasreddin Hoca doğruyu yıllar önce söylemiş: ‘Parayı veren düdüğü çalar!’ Ama ilk kez Sevmedya’nın ciddi bir çalışma yaptığına tanık oldum… Beni inandırdılar… *- HAZIRLIKLAR TAMAMLANDI Number One TV den yayınlanacak gecenin sunucuları Ümit Tunçağ ve Aylin Çukur. Piyano sanatçısı Ünal Mavigöz’le açılacak gece 2022‘nin Yıldızları’na ödüllerin takdimi ile devam edecek. Topluma Merhaba Ödülleri töreni ise Oscar tarzında yapılacak ve en çok oy alan 5 adaydan kazananı ödülü takdim edecek olan bir Sevmedya çalışanı açıklayacak. Gecede ülkemizin önde gelen sanatçılarından Perim Hamidoğlu ve Hülya Ardıç 4 el piyano resitali verecekler. Peki kimdir Perim Hamidoğlu? *- İzmir’de doğdu. Piyano çalışmalarına İzmir Devlet Konservatuarı’nda Seride Barlas ile başladı. Daha sonra Tomris Öziş ve Nilgün Alkan ile çalıştı. 1977 yılında Almanya’ya gitti. Hamburg Hochschule’de Prof.Elisa Hansen ile çalıştı. 1978 yılında Konservatuarın yüksek bölümünü pekiyi derece ile bitirdi. Aynı yıl Devlet Sanatçısı Verda Erman ile çalışmaya başladı. Yine aynı yıl İzmir Devlet Senfoni Orkestrası’nın sınavlarını kazanıp orkestra piyanistliğine atandı. 1982 yılında MSGSÜ Devlet Konservatuarı’nda öğretim üyeliğine başladı. İzmir, İstanbul Devlet Senfoni Orkestralarıyla solist olarak birçok kez konserler verdi. 1985 yılında yapılan Uluslararası Genç Yıldızlar Festivali’ne katıldı. 1991 yılında piyanist Hülya Ardıç ile 2 piyano çalışmalarına başladılar. Bulgaristan, Kıbrıs, İstanbul, Ankara, İzmir’de orkestra eşliğinde ve solo konserler yaptılar. Bulgaristan’da radyo programlarına çıktılar. MSGSÜ Devlet Konservatuarı’nın düzenlediği konserlerde Camerata Saygun Oda Orkestrası eşliğinde Bach’ın 2 piyano konçertosunu seslendirdiler. Hamidoğlu halen Maltepe Üniversitesi Konservatuarı’nda öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. *- Şimdi de, HÜLYA ARDIÇ’ı tanıyalım; Piyano çalışmalarına İstanbul’da Rana Erksan ile başlayan Hülya Ardıç, daha sonra Devlet Konservatuarı’nda Prof. Metin Öğüt ve Prof. Mithat Fenmen’in öğrencisi oldu. Konservatuarı bitirdikten sonra Macaristan hükümetinin verdiği bursla Budapeşte’ye gitti ve Bartok Konservatuarı’na girerek yüksek lisans çalışmalarını Prof Antal İstvan ile sürdürdü. Ardından Almanya’ya giden Ardıç Petmold Müzik Akademisi’nde öğrenim gördü ve burayı da Prof Kretschmar Fischer’in öğrencisi olarak pekiyi derece ile bitirdi. Almanya, İsviçre ve Türkiye’de birçok resital verdi, oda müziği çalışmaları yaptı. Radyo ve Tv programlarına katıldı. 1991 yılında Perim Hamidoğlu ile 2 piyano çalışmalarına başladılar. Bulgaristan, Kıbrıs, İstanbul, Ankara, İzmir’de orkestra eşliğinde ve solo konserler yaptılar. Bulgaristan’da radyo ve TV programlarına çıktılar. Hülya Ardıç MSGSÜ Devlet Konservatuarı’ndan 2017 yılında emekli oldu. Halen Maltepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR