BÖYLE PİSLİK GÖRÜLMEDİ

YAŞAR EYİCE *- VAYY BE! Seyrantepe’de Tamirci Hüseyin Usta söze ‘Vayy be!’ diyerek başladı… Sonra devam etti; ‘Araplar pis derlerdi, inanmazdım!’ ‘Hayrola!’ dedim… ‘Hikmet Ağabeye bir kiralık araba getirmişler, temizlik için… İçini görünce, içim kalktı ve bu yüzden ağzımdan ‘Vayy be!’ sözü çıktı… Aklıma geldikçe de ‘Vayy be!’ diyorum. Videoya almış! Sosyal medyaya da koymuş… Görüp de içi dışına çıkmayan olmaz… Bilinçli olarak ‘Bu aracı kirletin!’ deseniz bu kadarını yapamazsınız… Mine K. Hanım da benim gördüklerimi görmüş… Hüseyin Usta gibi ‘Vay be!’ falan demiyor… O ise görüntülerin karşısında şöyle yazmış; Böyle bir gurupla aynı kültürü, aynı dili, aynı ülkeyi, gelenekleri kesinlikle Yaşamak istemem. Yaşam alanlarını da paylaşmak istemem. Bana ne derlerse desinler! İster ırkçı, ister faşisti! Fark etmez! Terbiyesizlik bunlarda genetik!’ *- PEK FARKI YOK Meğer ne çok dertliler varmış! Şöyle bir araştırma yaptım. Evini Araplara kiralayan Şarkıcı Cenk Eren, ‘Arap dostlarımız kiraladıkları daireyi böyle kullanıp bırakıp gitmişler. Vicdanla alakalı bir durum.’ notuyla bir video paylaşmış. Tamirci Hüseyin Usta’nın videoya aldığı Araplara kiralanan otomobildeki Görüntülerden pek farkı yok… Sadece yer ve mekânlar farklı… *- BENCE FIKRA Şaka mı, ciddi mi bilmiyorum… Lemi Bey anlatıyor; ‘Bir gün iş arkadaşımızın evine yemeğe çağrılmıştık. Çatal kaşık sayısı 1 tane eksikti. Hepimiz döndük Mısırlı Arap’a baktık. Adam çoktan elle başlamıştı.’ Lemi Bey devam ediyor: ‘Birlikte çalıştığımız Alman ender gülen bir adamdı, kahkaha atmıştı. Faşist esprilere bayılıyor bu Almanlar…’ Alman gülebilir… Ama eğer iş arkadaşları İngiliz olsaydı, sanıyorum aralarına bir soğukluk girerdi. Çünkü onlar değil mi, Arapları bize karşı kışkırtan, askerlerimizi öldürten… Şehit ettiren… Şimdi de, dedelerinin altığı İngiliz altınlarının karşılığını torunları da verdi. 6 Arap ülkesi, iki elinde milyonlarca insanın kanı olan İngiltere Kraliçesinin ölümüyle birlikte ‘milli yas’ ilan ettiler… *- TERS BAKIŞ Üzücü ve ahlak dışı olaylara ‘ters açı’ bakanlar da var… İşte bir örnek; Mete Koca isimli kişi, ‘Araplarda uyandı. Yüksek fiyata kiraladıklarının farkındalar, evi boşaltırken ev sahibine kira fiyat farkı kadar masraf çıkartacak şekilde bırakıyorlar…’ diyor… Ya Latif Beye ne demeli? ‘Çok iyi yapmışlar. Türkçe tabelayı kaldırıp Arapça tabela asan, bunu da pişkince savunan bölge esnafı her şeyi hak ediyor! Kimse kusura bakmasın…’ Her halde bu Latif Bey, Fatih’ten, Laleli’den, Eminönü’den söz ediyor. Ya da İzmir’de de açılan ‘İstinye Park’tan falan… Gülsün Hanım da gelişmeleri bir başka açıdan ya da pencereden ele almış; ‘Telefonumu tamire Emaar AVM’ye gittim. Tüm AVM elleri kolları paketlerle dolu Araplar tarafından talan ediliyordu. Türk müşterilerin yüzüne bakan yok. İçim acıyarak eve döndüm…’ Ben de bunu İstanbul İstinye Park’ta gördüm ve yaşadım. Hatta olayı Gazeteci- Televizyoncu- Spiker arkadaşım Deniz Özek’e geçen hafta anlatmıştım… İstinye Park’ta bir ayakkabı mağazasına girdim. Arap müşterilerden bana sıra gelince, almak istediğim ayakkabıyı anlattım. Hatta internetten açarak firmanın resmi sitesine girdim. 1200 Tl.değerinde bir bot idi… Satıcı, ‘Bu ne?’ ya da ‘Bundan bana ne?’ der gibi yüzüme baktı! Sonra da ‘Buradaki ayakkabılar 3 bin liradan başlıyor’ dedi. Adam haklı biz Kemeraltı’ndan ya da İstanbul’da ise Mahmutpaşa’dan alışveriş yapmalıyız, değil mi? Aynı ayakkabıyı arkadaşım, internet sayfasından 900 liraya aldı.. İndirim zamanı imiş… Halbuki ben bugün, Akşener: Kılıçdaroğlu’na ölünceye kadar şükran duyacağım. Ben sülaleme ‘Sayın Kılıçdaroğlu’nu çocuklarıyla beraber’ vasiyet ettim. Başlarına bir şey gelirse bendedir, bizdedir’ dedi. Bu konuyu ele alıp işleyecektim… Neyse herkes bunları yazıyor, nedense halkı ilgilendiren konulara dokunan yok… *- OKULLARDA DURUM Bir başka konum da şuydu: Cem Seymen yazmış; Fransa’da ve İngiltere’de bir yıldır süren okulda cep telefonu yasağının sonuçları : - Öğrencilerin sınav skorları hızla yükseldi, - Dikkat ve konsantrasyonları arttı, - Öğrenciler arasındaki öğrenme eşitsizliği azaldı, - Siber zorbalık azaldı, - Sosyal ilişkileri gelişti, - Mutlular… Fizik Öğretmeni olduğunu belirten Makbule Yeşil Hanım ise Cem Seyhan’a şu yanıtı veriyor: ‘Genellikle ülkemizde bütün okullarda yasak zaten, bundan haberiniz yok galiba…’ Yasak her yerde her şeyde var.. Telefon bir şey değil, lüks araçlarla giden ve gelenlerden de bazılarının haberi yok… Lüks markaları giyen, kullananlardan da.. Kollarında telefon ve internet görevi gören saatlerden de… Hatta çok işlemli kalemlerden de… Özetle bu konuda hemen herkesin kendine göre bir yorumu var. Pozitif konuşan da var, negatif konuşan da… *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR