KEM GÖZLERDEN KORUNSUN

YAŞAR EYİCE *- GURUR ABİDEMİZ İzzet Karasu’dan bir video aldım… Bir de not vardı… İzzet Karasu şunları yazmıştı: ‘İzmir Balkan-Rumeli Camiasına olduğu kadar Türk spor camiasına yapmış olduğu hizmetleri ile gurur abidemiz olan saygıdeğer büyüğüm TÜFAD İzmir Şube Başkanı Dr. Şaban Acarbay ağabeyimizin Buca Rumeli Balkan Kültür ve Dayanışma Derneğinin Buca SİNİ KÖŞK'TE verdiği dayanışma kahvaltısındaki gururumuzu okşayan muhteşem konuşması…’ Namık Kemalli, yani en azından 50 yıllık dostumuz, arkadaşımız, yoldaşımız, ülküdaşımız, sporcumuz, yardımsever, hayırsever, çalışkan, dürüst, inançlı, güvenli Dr. Şaban Acarbay belki de İzmir’in yetiştirdiği en kibar, saygın ve efendi bir hemşerimiz… Kaç kez ‘Keşke Şaban Acarbay gibi olabilsem!’ diye aklımdan geçirdiğim olmuştur. Dr, Şaban Acarbay mantıklı, bilgili, cesur konuşmalarını hep yürekten yapıyor. Dinleyeni etkilediği gibi coşturuyor da… Bir insan hiç kızmaz mı? Sanki sinirleri alınmış… Dr. Şaban Acarbay için övgüler azdır… Bakın benim gibi videoyu izleyen Hüdai Ülker ne yazıyor; ‘Değerli Şaban hocam, bu konuşmanızda işin özüne değinmişsiniz. Bizler İslam dini sevdalısıyız, Türk Dili sevdalısıyız, Atatürk sevdalısıyız ve Cumhuriyet sevdalısıyız. Bunlara ilaveten bizler Balkanlar başta olmak üzere tüm milletleri seviyoruz; onlarla kardeşçe yaşadık yaşıyoruz. Ne mutlu bizlere ki bu özelliklerimizle yaşıyoruz ve mutluyuz. Bu vesile ile İzzet Atan kardeşime bir kere daha Allah’tan rahmet diliyorum. Kendisiyle tanışmak şerefine nail olamadım fakat eniştesi Şerafettin Sevil, Gültepe’de çocukluk arkadaşımdı. Şaban hocam, ben de şu sıralarda İzmir’deyim. İnşallah bir gün buluşuruz. Selamlar…’ Bence Hüdai Ülker için de Dr. Şaban Acarbay ile tanışmayan, konuşmayan, dinlemeyen, sohbet etmeyen eksiklidir. Çünkü Acarbay sırça köşklerde yaşamıyor… O içimizde, yanımızda… Her olumlu olayda, gençlerin yanında… ‘Vefa’ denilince aklıma gelen birkaç isimliden en önde gelenlerinden biridir Dr. Şaban Acarbay,,, Adam ayırmayan ‘adam gibi adamdır’ kendisi… Osman Hüsnü Ogün’ün dediği gibi ‘Gururumuzsun, ağzına sağlık Dr, Şaban Hocam…’ Yine Osman Bey’in, Dr’. Şaban Acarbay gibi yürekten bağırarak, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün söylediğini ben de tekrarlıyorum: ‘Ne mutlu Türküm diyene…’ Tüm göçmenlerin ağzından şunu duyarız; ‘Herkes haddini bilecek!’ ve az önce de belirttiğim gibi ‘Ne Mutlu Türküm, diyene…’ Belki bir gün şu ‘Herkes haddini bilecek!’ sözünün ya da parolasının açıklamasını da yaparım, haddini bilmezler de biraz akıllarını başlarına toplarlar… *- ÖNEMLİ OLAN Unutulmaz arkadaşımız Dr. Şaban Acarbay’ın güzel, anlam yüklü ifadeleri konuştuğu herkesi mutlaka ve mutlaka etkiler. Aynı zamanda düşün insanı olan Acarbay yakınlarına hep şöyle der; ‘Hayatım boyunca, daima olduğum gibi düşündüm ve düşündüğüm gibi oldum!’ Sözleri mücevher gibidir. Onun için birinci prensip şudur; ‘Layık olmak çok ama çok önemlidir!’ *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR