SABRIMIZ İYİ TE TÜKENDİ....

YAŞAR EYİCE *- İNANILACAK GİBİ DEĞİL Hafta sonu en çok duyduğum cümlelerin özeti şöyle: ‘İnsanların sabrı tükendi. Büyük bir heyecanla değişim bekliyorlar.’ Ama bazılar da yine kendi kafalarına göre değişim için 2023’ü bekliyorlar. Seçimi mi? Belki ama onlara göre, Lozan Anlaşmasının gizli maddeleri geçerliliğini kaybedecek ve kapalı olan maden ağızları açılacak. Böylece çok zengin olacağız ve dünyaya meydan okuyacağız! Yakın zamanda Afyon’da bir geri zekalı çıkıp, ‘Gizli maddelerden’ söz etmedi mi? Hem de karşısına topladığı öğrencilere… Allah bunlara akıl fikir versin… *- ‘AMAN EFENDİM!’ Yabancı gazeteci röportaj yapmak için, Mehmet Akif Ersoy'un yanına geliyor, sorusunu soruyor. ‘Efendim dünyada, Kur'an'a uygun yaşayan Müslüman toplum ülke hangisidir?’ Gazeteci, ‘Suudi Arabistan’ diyecek sanıyor. Mehmet Akif Ersoy, ‘Japonya’ diyor. Gazeteci, ‘Aman efendim onların dinleri, tanrıları yoktur! Nasıl olur?’ deyince şu yanıtı alır: ‘Liyakat meselesi… Japonlar dürüst çalışkan disiplinli bir millettir. İnançları ne olursa olsun, kimse kimseyi kandırmaz. İşlerini dürüst yaparlar. Hatalı iş yaptıklarında intihar ederler. Allah bu dürüstlüğü, Müslümanlardan istiyor. Ne yazık ki, Müslüman ülkelerde bu edep bu terbiye yok! Hep belden aşağı inip, belden aşağı yaşıyorlar. Araplara benzedik. Ahlaksızlaştık. Sadece adlarımız Müslüman. Namaz kılıp her pisliğe bulaşıyoruz!’ Tabi ki gazeteci şok oluyor. *- HAYATTA KALMAK, YAŞAMAK DEĞİL Kadir Demiryürek ‘Genç İşsizler Platformu’nun yöneticisi… Ama şu anda bir iş bulabilmiş çalışıyor… Buna rağmen ‘Çok sıkıntı çektim. Ben de şu anda yaşamak değil, hayatta kalabilmek için çok çırpındım çok koşuşturdum, Bu yüzden platformu dağıtmadım. Ve Genç İşsizler Platformunun üye sayısı her gün çığ gisi büyüyor’ diyor. Binlerce genç alanı dışında çalışmaya razı… Alanı içinde çalışan, örneğin doktorlar da mutlu değil. Çünkü her gün çeşitli hakaretlere, saldırıya uğruyorlar. Genç işsizlerin dertlerini anlatacak makam bulamamaktan da şikayetçi olduklarına dikkat çekmek isteyen Kadir Demiryürek, çalışma koşullarının da gittikçe kötüleşmesinden dert yanıyor. Kendisiyle görüştüğün gençlerin ‘umut’ tan uzak, karamsar bir tablo çizdiklerini verilerin de hiç iç açıcı olmadığını rakamlarla anlatarak yetkililerin bu konu üzerinde durmalarını dillendiriyor. Ben de karamsarlık yaratmak istemediğim için konuyu bu kadarla kapatmak istiyorum. Şimdi muhalefet de, iktidar da ‘değişimden’ söz ediyor kendi ifadelerine göre… Yani secimle birlikte bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de önemli değişimlere tanık olacağız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR