İZMİR'İ IŞIL IŞIL YAPIYORLAR

YAŞAR EYİCE *- ‘BU DA GEÇER YA HU!’ Yeni yıl hazırlıkları birden hız kazandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir’i ışıl ışıl yaptı. İnanın İzmir’in aydınlığı İstanbul dahil hiçbir kentimizde yok İzmir bana göre geceleri daha parlak, daha güzel… Geçen hafta Filiz Avcı Belet’ten kısa ve öz şu mesajı aldım: ‘Yeni gelen yıl, herkese tüm güzelliği ile gelsin. Bol ve bereketli günler diliyorum.’ Alsancak’taki köklü, ‘Grafika Reklamcılık’ın Yönetim Kurulu Başkanı olan Filiz Hanım aynı zamanda İzmir Ticaret Odası 52. Grup Meclis üyesi ve komite başkanı,,, Geçen hafta İzmir’de çok önemli ve etkin isimlerin katıldığı bir toplantı düzenledi, Türkiye'de ilk kez İzmir'de kullanılmaya başlanan 3 boyutlu dev reklam panoları İZTO üyeleri ve sektör temsilcilerine tanıtılırken bu teknolojiyle kentin Times Meydanı gibi olabileceği ve böylelikle kentin reklamlardan aldığı payın artacağı belirtildi. *- İLK BİLİMSEL RAPOR Filiz Avcı Belet’ten öğrendiğime göre; Türkiye de ilk defa kasım ayında, ‘Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporu’ yayınlandı. Raporda; istihdam, inovasyon, ihracat ve ticarete katkısı belirtildi. Bu şu demek: Artık somut veriler ve kimliği belli bir sektör var; Türk Reklam Sektörü! Bu rapora göre 2020 yılında ülkemizde toplam reklam ve medya yatırımları 17 milyar 469 milyon TL olarak gerçekleşmiş, yapılan 1 TL’lik reklam ve medya yatırımı, milli gelire 19,4 TL geri dönüşle değer sağlamış. Türkiye milli gelirinin yıllık ortalama %3 büyüyeceği tahmin edilirken (PWC, 2017), daha fazla büyüyen ekonomide reklamın katkısı da giderek artacak ve ekonomiyi besleyecek. Türkiye’de toplam reklam ve medya yatırımlarının 2020’de ekonomiye (GSYH) doğrudan ve dolaylı katkısı %6,73 olmuş. Ülkemizde ki medya yatırımlarının GSYH’ya oranının, sahip olduğu değerin yaklaşık 2,5 katlık bir büyüme potansiyeli olduğuna işaret ediyor. Neden bu kadar önemli; ticaretin, siyasetin, topluma yön veren her girişimin itici gücü olarak kabul edilen reklam endüstrisinin ekonomiye kattığı değeri ve Türkiye ekonomisine etkisini ölçüldü. Bu bilimsel raporla ortaya koyulan somut katkı ve değerler, sağlanacak destek ve teşviklerin çok daha büyük olacağının göstergesi olarak kabul ediliyor. Yani: Reklam sektörü ve ekonomik büyüme arasındaki etkileşim çift taraflıdır: Reklam yatırımları büyürse ekonomi büyür, ekonomi büyürse reklam yatırımları büyür. Reklam sektörü, katma değeri yüksek birçok sektöre doğrudan ve dolaylı etkisi ile ekonomik çıktıları artırır. Genişletilmiş ekosistemde de istihdama olan etkisi ayrıca göz ardı edilemez. Henry Ford ne demiş? ‘Reklam bütçesini durdurarak paradan tasarruf etmek isteyen biri, saati durdurarak zamandan tasarruf etmek isteyen biri gibidir!’ *- HEPİMİZ İÇİN ZOR! Hem sağlıkta hem de ekonomide yaşadığımız pandemiyi görmezden gelmiyoruz, son 2 yıl herkes için zor geçti. Hepimiz ‘yeni yol’ aradık ve arıyoruz! İşte bu konuda da, bazılarımızın spordan, İzmir’in yine köklü takımlarından Ülküspor’da da başkanlık gibi önemli bir görevi yürüten Filiz Avcı Belet şu hikâyeyi naklediyor: Devri Osmanlı'nın en sıkıntılı yıllarıydı. Ortadoğu'da, Balkanlarda, Kafkaslarda isyan, kaos, ayrılma, ihanet ve acı bitmiyordu. Bu dönemde, Tahta 2. Mahmut geçer. Osmanlı padişahları içinde en reformcu, en yenilikçi, ama en çok sıkıntıyla uğraşan sultanıydı. Dağılan imparatorluğu bir arada tutmak için her şeyi yapıyordu. Ancak iktidarı boyunca, ne batının saldırısı durdu, ne savaşlar, ne imparatorlukta karışıklıklar bitti. 2.Mahmut dedi ki 'Bana öyle bir söz bulun ki, bu dertlerin, bu acıların, bu sancıların arasında onu okuduğumda umutsuzluğum gitsin, acım dinsin. Sonra mutlu olduğumda yine onu okuyayım, rehavete kapılmayayım, saltanat makamının, tahtımın gücüyle aslımı, insanlığımı unutmayayım. Bu sözü her gördüğümde, neşemde ve hüznümde bana aynı etkiyi yapsın.' İşte bu söz arkadaşlar, bu kadim bilgi: ‘Bu da geçer ya hu!…’ *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR