HAKARETE 'GAVUR İZMİR' DİYEREK BAŞLAMIŞTI

YAŞAR EYİCE *- YALNIZ BAŞINA YETİYOR! O günleri anımsıyorum! İzmirli olarak hepimiz adeta ayağa kalkmıştık! İzmirlilere, yani bizlere biri çıkıp, ‘Gâvur, dinsiz, imansız, haysiyetsiz, namussuz!’ diye hakaret etmişti… Bir ara bir siyasi de, talihsizlik esere ‘Gâvur’ deyince, birçok kişi bunu hakaret değil kendine göre ‘övgü’ olarak kabul etmiş ve ‘Ben gâvurum!’ diye ortaya çıkmıştı… O lidere inanan ve oy verenler ‘yanlış anlaşıldı’ falan demişlerdi… Ama çeşitli söylem ve açıklamalar kayıtlara girdi… Konum bu değil… Konum; Gözde Dilek Köktaş! Gözde Hanım, 31 Mart 2021 tarihinde İzmirlilere az önce belirttiğim sözcüklerle hakaret eden Zekeriye Çomaklı ile Ankara 66.Asliye Ceza mahkemesinde hesaplaşıyor. Anımsayan olur; Toplamda 14 İzmir sever Müşteki konumundaydı. Ve ilk duruşmaya sade Gözde Hanım katıldı… ‘Ben tek başıma İzmirimiz için oradaydım!’ diyor… ‘İzmir’in haysiyetine söz söyleyen bu kadına gereken cezayı alması için davayı sonuna dek takip edeceğim.’ diyor… Ama üzüldüğü noktayı da şöyle anlatıyor: ‘…Ama duruşmaya katılan sadece bendim. Musavvad Dervişoğlunun avukatı mazeret bildirip katılan oldu…’ Daha açık yazayım: Gözde Dilek Köktaş şöyle diyor: ‘İzmir milletvekilleri ve parti yöneticilerinin şikâyetçi olduğu dilekçede hiç birinin katılmaması çok üzücü olsa da, ben tek başına İzmir’imiz için ordaydım. Olayın gerçekleştiği zaman ‘klavye delikanlılığı yapanlar, atıp tutanlar sessiz kalsa da’, ben Türk Adaletine ve Hakimlerine sonuna kadar güveniyorum. İlk duruşmanın sonucunu söyleyeyim: Sanık Zekiye Çomaklı hakkında mahkeme polis ile ‘zorla getirilme!’ kararı verdi. Gözde Hanım bu konuda da şöyle diyor: ‘Bu İzmirlilere Dil Uzatan Hadsizlere bir emsal olacak. Adalet yerini bulacak…’ Ve sözlerini şöyle tamamlıyor: ‘İzmir’in dağlarında çiçekler açar...’ Biliyorsunuz Amerika Birleşik Devletlerinde yok ama Türkiye’de ‘hakaret’ davaları ‘hapis cezası’ ile sonuçlanıyor. Mahkeme iyi hali ya da bir başka nedenle ‘hakaret davası’nı, anlayacağımız şekilde ‘ihtar’ olarak değerlendiriyor. Bir ikinci davada ise bu ceza ona ekleniyor. Bilmiyorum anlatabiliyor muyum? Yani belgeler açık ve net olduğu için İzmir’e hakaret eden kim olursa olsun bu işten kurtulamaz… Gözde Hanım tek İzmirli de olsa, İzmirlinin hakkını koruyabilir… *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR