YAŞAR'DAN KARŞILIKSIZ BURS

YAŞAR EYİCE *- MÜJDE GİBİ HABER 28 Eylül 2021 Salı İzmir için önemli bir gün! Saat 10.30 İzmir’de toplu ulaşımın can damarlarından biri olacak Narlıdere Metrosu'nun inşaatında tünel kazısı işi bitiyor. İkinci ve son tünel de Üçkuyular’dan Narlıdere’ye ulaşıyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer tünel açma makinesinin son çıkış noktasında bu tarihi ana tanıklık etmek için düzenlenen törene katılacak. Yer: Narlıdere Metrosu Kaymakamlık İstasyonu (Narlıdere Kaymakamlığı arkası) *- BURS BAŞVURULARI BAŞLADI Eğitim, kültür ve sanata katkı sağlamak amacıyla 1974 yılında İzmir’de kurulan, eğitimi ve nitelikli iş gücünü desteklemek amacıyla eğitim yatırımları yapan ve bugüne kadar 6.500’den fazla öğrenciye karşılıksız burs imkanı sağlayan Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı için burs başvurularını internet sitesi üzerinden kabul etmeye başladı. Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı Burs Yönetmeliği çerçevesinde, 2021 – 2022 eğitim yılında da devlet üniversitelerinin; işletme, işletme mühendisliği, turizm işletmeciliği, iktisat, kimya, kimya mühendisliği, makina mühendisliği, bilgisayar mühendisliği, gıda mühendisliği, endüstri mühendisliği, inşaat mühendisliği, mimarlık, müzecilik, veterinerlik ve su ürünleri bölümlerinde öğrenim gören yüksek lisans, lisans ve yüksek okul öğrencilerine ve Anadolu Meslek Liselerinde öğrenim gören yetenekli, çalışkan, başarılı ancak maddi desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere Ekim-Haziran aylarını kapsayan 9 ay boyunca karşılıksız burs verilecek. Başvurular 31 Ekim 2021 tarihine kadar www.yasarvakfi.org.tr adresinden çevrim içi kabul edilecek. *- TORBALI’DA KEŞKEK FESTİVALİ Bardacık inciri, börülce ve ekin festivalleri ile kırsal mahallelerin kalkınmasına öncülük eden Torbalı Belediyesi, dün de yöresel lezzetlerin en kıymetlilerinden olan ‘Keşkek’ için Dirmil Mahallesi’nde ‘Keşkek Festivali’ düzenledi. Festival kapsamında köylüler stantlar açıp, yöresel ve doğal ürünlerini satma fırsatı da buldu. Öte yandan festival kapsamında Türk Müziği’nin efsane isimlerinden Bedia Akartürk, unutulmayacak bir konsere imza attı. Tepeköy İZBAN’dan saat başı servislerin kalktığı festivalde, gelen misafirler Bedia Akartürk’ün şarkıları ile adeta coştu. *- DÖVÜŞ NASIL KAZANILIR? ‘Dövüş nedir?’ biliyoruz… Zaten seyrettiğimiz tüm filmlerde de bolca ‘dövüş sahneleri’ oluyor… Hayatımız da ‘dövüş!’ içinde geçiyor… Peki ‘Sözlü Dövüş!’ nedir, biliyor musunuz? Özetini söyleyeyim: ‘Kibarca ikna sanatı!’ Bunun için; Daha iyi dinleyin ve kendinizi her zaman dinletin! Asla söylenmemesi gerekenleri öğrenin… Empati ile insanları kendinize bağlayın… Ve sonuç; Sözlü saldırıları daha yoldayken durdurun! Peki, dil ve aklın savaş sanatını nasıl öğreneceğiz? Önce şu sorunun yanıtını arayalım; ‘Ne kadar sıklıkla kendimizi yanlış anlaşılmış, hayal kırıklığına uğramış ve bir tartışmanın kaybeden tarafında buluyorsunuz?’ Zaman zaman mı? Çoğu zaman mı? Her zaman mı? Eğer yaşamınızdaki başarının büyük bir çoğunluğu diyologlardaki başarınıza bağlıysa, cevabınızın ‘hiçbir zaman’ olmasını siz de istemez misiniz? Bu konuda ben size Dr. George Thompson’un dediğini söyleyeyim: ‘Tepki verdiğinizde olay sizin kontrol eder. Oysa karşılık verdiğinizde kontrol sizdedir.’ İster evde, ister sokakta, isterse iş yerinde ‘sözlü dövüş’ size her türlü ‘sözlü karşılaşmada’ nasıl hazırlıklı olacağınızı gösterir… Bu da eğitimle olur… Hep ‘eğitim, eğitim, eğitim’ demiyor muyuz? Nasıl daha etkili bir biçimde dinleyip, konuşacağınızı, en güçlü sözlük olan empati ile insanları kendinize nasıl bağlayacağınızı, en yaygın diyalog felaketlerinden nasıl kaçınacağınızı, bakış açınızı anlatarak pek çok anlaşmazlıkta üstün gelmenizi, başarınızı sağlayacaktır. Bu anlattıklarım, öncelikle hukukçulara, devlet memurlarına, özellikle polislerimize lazım… Tabii ki halkla birebir karşı karşıya olanlara… Bunları neden yazdım? Hayatının en az 10 yılını LAPD (Los Angeles Polis Birimi) ile San Diago’dan Chicago’ya, NYPD’den (New York Polis Birimi) Miami Dade Count’ye uzanan genişlikte yüzlerce departmanda görev alan binlerce polis görevlisini şahsen eğiten Dr. George Thompson’un anlattıklarından öğrenmeye çalıştım. Bizde de birçok ‘İkna eğitimi’ alan ve bu konuda uzman akademisyenlerimiz var… Yalnız ‘polislerimiz’ değil, ‘gergin ortamda’ çalışan belediye çalışanlarımızdan doktorlarımıza, hastane personeline kadar hepsinin bu ‘sözlü dövüş’ sanatını öğrenmeleri, yoksa ilk sözcüğü ortadan kaldırırsak her saniye ‘dövüş’ ile karşı karşıya kaldıklarını her an görüyor ve yaşıyoruz… Bu eğitim öncelikle Polis teşkilatımız ve belediye görevlileri için şarttır. Nasıl şoförler eğitimden geçiyorsa diğer personel de buna alınmalıdır. Aksi halde kavgalı dövüşlü sahnelere daha çok tanık oluruz… Bileği güçlü olan her zaman zayıf insanları zararlı çıkarır… Adliyedeki dosya sayıları da kabarmaya devam eder… 280 sayfalık dersi ya da bilgiyi de ancak bu kadar özetleyebildim.. Belki arada örnekler veririm… Bu arada en önemlileri az kalsın unutuyordum… Tahmin eden var mı? Politikacıları… Bunlar hep bir şekilde üste çıkmasını biliyorlar… Ama karşı taraf hiçbir zaman ‘ikna’ olmuyor, kendilerini aldatıyorlar, o kadar… *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR