30 AGUSTOS HEYECANI BAŞLADI

YAŞAR EYİCE *- COŞKUYLA KUTLAYACAĞIZ İzmir Büyükşehir Belediyesi 30 Ağustos coşkusunu sokaklara taşıyor. Kültürpark Atlas Pavyonu’nda ‘Büyük Zaferin 100. Yılına Doğru İstiklal Sergisi’ açılacak. Sergi ulusun verdiği bağımsızlık mücadelesinin tüm boyutlarını bine yakın özgün belge, fotoğraf, film ve obje aracılığıyla anlatıyor Kültürpark Açıkhava Tiyatrosu’nda Anadolu Ateşi Dans Gösterisi ücretsiz izlenebilecek. Büyükşehir Belediyesi’nin kentin farklı noktalarında düzenleyeceği konser ve bando gösterileri ile İzmir’de zafer bayramı coşkuyla kutlanacak. 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamaların ilk adresi Cumhuriyet Meydanı olacak. Sabah 09.30’da çelenk koyma etkinliğiyle başlayacak program 10.15’te İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger’in makamında kutlamaları kabul etmesi ile devam edecek. Cumhuriyet Meydanı’ndaki kutlamamalar 10.45’te başlayacak. 11.15’te geçit töreni başlayacak. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin üstü açık üç tur otobüsü de bando eşliğinde 30 Ağustos coşkusunu kente yayacak. Büyükşehir bandosu saat 20.00 ile 21.00 arasında Karşıyaka Demokrasi Anıtı’nda olacak. Yine gün batımı konserleri kapsamında saat 20.00’de Alsancak Vapur İskelesi’nde İzmir Big Band, çim konserleri kapsamında ise 21.00’de Bornova Aşık Veysel Rekreasyon Alanı’nda Grup Vibrato konser verecek. 28 Ağustos’ta saat 20.00’de Bostanlı Seyir Terası’nda Grup Lütfi Tuna, saat 21.00’de Buca Hasanağa Bahçesi’nde Elif İdiz, 29 Ağustos’ta ise saat 20.00’de Karantina Meydanı’nda İzmir Express Orkestrası, saat 21.00’de Konak Çim Alan’da Otoman Express VIP konserleri İzmirliler’e erken bayram coşkusu yaşatacak. Bu tatil gününde, bugün, 28 Ağustos Cumartesi günü gün boyu birbirinden güzel etkinliklerle gerçekleştirilecek Ata Ekmeği ve Armola Şenliği’ne ise Seferihisar Belediyesi bekliyor. *- AÇILIŞI YAPILDI 2. Bergama Tiyatro Festivali’nin açılışı Bergama Kültür Merkezi’nde düzenlenen törenle gerçekleştirildi. 29 Ağustos 2021 tarihine kadar devam edecek olan festival açılışında konuşan Bergama Belediye Başkanı Hakan Koştu, sanatseverler ve tiyatro topluluklarını Bergama’da ağırlamaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkıları, Bergama Belediyesi, İzmir Büyükşehir Belediyesi, Bergama Kültür ve Sanat Vakfı (BERKSAV), Bergama Ticaret Odası (BERTO) desteği ile düzenlenen festival kapsamında 25 oyun sahnelenecek. *- İSTİHDAM SORUNLARI TARTIŞILDI Cumhuriyet Halk Partisi tarafından düzenlenen ‘Bilişim Sektöründe İstihdam Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı’ Eskişehir'de gerçekleşti. CHP Genel Başkan Yardımcıları Prof.Dr.Yüksel Taşkın ve Onursal Adıgüzel'in de katıldığı çalıştaya sektör temsilcileri, akademisyenler, meslek örgütleri temsilcileri, STK temsilcileri ve bürokratlar katıldı. Çalıştayın koordinatörlüğünü ise Bilgisayar Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Rıza Atasoy üstlendi. *- SIRA BAYRAKLI'DA! Mahallelerin ihtiyaçlarına kısa sürede cevap verebilmek için oluşturulan ‘Acil Çözüm’ ekipleri sahadaki çalışmalarına devam ediyor. Başkan Tunç Soyer'in, ‘arka sıradakiler’ vurgusuyla dile getirdiği ‘Kentin refahını adil ve eşit bir şekilde bölüştüreceğiz’ vizyonu çerçevesindeki proje kapsamında ekipler bugüne kadar Bornova, Konak, Buca, Karabağlar'da toplam 16 mahallede faaliyet gerçekleştirdi. İZBETON Genel Müdürü Heval Savaş Kaya’nın koordinesinde kentin dezavantajlı mahallelerindeki sorunlara odaklanan ekipler hızlı bir şekilde çözümler üretti. Ancak; Organizasyonu yöneten ve yürütenlerin mutlaka ve mutlaka vatandaşın sesine de kulak vermeleri ve yine mutlaka ve mutlaka gününde değil anında yanıt verilmesi gerektiğine inananlardanım… ‘Bugün tatil’ ya da ‘mesai saatinde arayın!’ gibi yanıtlar bu güzel girişimin başarı şansını yitirir… Örneklerini duyuyor ve görüyoruz. *- TÜGİAD ÜYELERİ YENİ PROJELERİ KONUŞTU TÜGİAD Ege Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Melih Sebastien Durmuş, üye ilişkilerinin güçlü olmasının bir derneğin gücüne doğrudan katkı yaptığını söyledi. Bu kapsamda pandemi döneminde ara verdikleri happy hour etkinliklerine bundan sonra her ay devam edeceklerini ifade eden TÜGİAD Ege Şubesi Başkanı Durmuş, ‘Ağustos ayı etkinliğimizde de üyelerimiz ile bir araya gelerek hem hoşça vakit geçirdik hem de dünya ve ülke gündemini değerlendirme fırsatı bulduk’ dedi. *- DERS ALABİLSEK Lokman Hekim, oğluna dedi ki: Oğlum hayatında üç şeyden taviz verme; 1- En iyi yemeği yemekten, 2- En konforlu yatakta uyumaktan, 3- En lüks evde oturmaktan. Oğlu, ‘Babacığım, biz fakiriz, peki ben bunu nasıl gerçekleştireceğim?’ deyince, Lokman Hekim şöyle cevapladı: ‘Sadece acıktığında yemek yersen; en iyi yemeği yemiş olursun, çok çalışıp yorgun bir vaziyette uyursan; en konforlu yatakta yatmış olursun, insanlara iyi muamele yaparsan; onların kalbinde yer edersin, böylece en lüks evde oturmuş olursun.’ Merak ediyorum; Acaba bugün ailenin büyüğü Lokman Hekim gibi evin küçüğüne böyle bir nasihatte bulunursa, nasıl karşılanır? Hiç ama hiç kimse böyle nasihat ya da öneriye olumlu bakmaz… Herkesin gözü yükseklerde… O da para ile olur… Bunun için de çoğunluğun yapmayacağı yoktur… Ben böyle düşünüyorum… Şimdi bir hikaye ile devam edelim. Bir iki kez anlatmıştım; İzmir’den gelmiş geçmiş önemli gazetecilerimizden biri de Kaya Çelikkanat idi… Nedense, İzmir’e hiçbir katkısı olmamış, sadece birilerinin tanıdığı ya da sevgilisi olanların isimleri hoyratça bir yerlere örneğin parklara, caddelere verilip, isimlerine yarışmalar düzenlenirken Kaya Çelikkanat gibi yaşamını yazarak ve hizmet ederek geçirenlerden bir anma bile esirgenmiştir. İşte Kaya Çelikkanat büyüğümüz gerçekleri de hep ‘hikaye’ olarak anlatmış, böylece çok kez yargıç karşısına çıkmaktan ya da cezaevine girmekten kurtulmuştu. Şimdi ben de bir hikayeden alıntı yapıyorum… Bakalım kaçımız ders çıkaracak? *- BİR DEĞİL ÜÇ… Erenlerden biri ömrümce 3 şeyden ders aldım diyor: Biri bir kadındı. Karşıma geldi, saçı başı darmadağın, sevdiği adam onu terk etmiş, bana ‘onu bul!’ diye yalvarıyor. ‘Hanım, önce kendine gel, edebe gel, saçını başını topla, kıyafetini düzelt, öyle gel!’ deyince, ‘Ben bir adamın aşkıyla bu haldeyim, sana Allah sevgilisi diyorlar. Nasıl saçımı, başımı gördün?’ Bundan ders aldım… İkincisi bir çocuktu. Bir mum yaktım, ‘Nereden geldi bu ışık?’ dedim. Üfleyip söndürdü. ‘Nereden geldiyse, oraya gitti!’ dedi. Anladım ki, o çocuk benden üstündü. Bundan ders aldım. Üçüncüsü bir sarhoştu. ‘Yapma, içme, bak kendini rezil ediyorsun, içip yerlere düşüyorsun!’ dedim. ‘Boşver, beni bir kova su beni temizler ama sen kusur gördün, beni yargıladın. Seni hiç bir şey temizleyemez!’ Bundan da dersimi aldım Erenin dediği gibi ‘nasibinde varsa alırsın karıncadan bile ders, nasibinde yoksa bütün dünya önüne serilse sana ters!’

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR