BU KADAR ZOR MU?

YAŞAR EYİCE *- YANDIK DESENİZE! İbn-i Sina, ‘Öfke karaciğeri, keder akciğeri, üzüntü mideyi, stres kalp ve beyni, korku böbrekleri yorar… Bunları vücutta artınca ve sürekli ise o organ hasta olur!’ demiş… Yanıtını da keyifli bir Pazar günü sabahı Gazeteci Murat Eştürk’ten aldım: ‘Biz yandık desene!..’ Bu anlatılanları yaşamayan herhalde yok gibidir… Bu arada yeni fark ettim… Mehmet Cemil Arı telefonla aramış… Tatil günü olduğu için dönmedim… Ama neden aradığını tahmin ettim… 20 Mart günü fotoğraflı bir masaj atmıştı. Mehmet Cemil Arı Bey şöyle demişti: ‘Yaşar Bey iyi günler: Bu kaldırım Bornova Atatürk Mahallesi Hürriyet Caddesi üzerinde… 7 aydır yapılacak! İlgilenmenizi istiyorum, teşekkürler…’ Ben de ‘tamam’ anlamında bir işaret göndermişim… Ama şu ana kadar sözümü yerine getirememişim… İyi ki fark ettim… İlgilenmem nasıl olur? *- KENDİLERİ BİLİR… Ben yazarım, uyarmaya, dikkat çekmeye çalışırım yetkililerin… Sonra da aynen Konak Belediye Başkanlarından Ahmet Sarışın’ın notlarının altına yazdığı satırı koyarım: ‘Siz bilirsiniz?’ Aslında bu cümle aba altından sopa göstermektir… Yarın seçim olduğunda ne olacağını tahmin edin, gibi… Ama çoğu zaman seçime giremiyor bu gibiler… Halkın isteğini ve gönlünü yapmayanlar ‘kırmızı kartı’ vatandaştan önce, kendilerini aday göstereceklerden görüyorlar… Yani partilerinden… Vatandaşlar duyarlı ama yetkililer yani görevi olanlar, bu işten geçimlerini sağlayanlar duyarsız… Sinek küçük ama mide bulandırıyor… Neden kulaklarını tıkıyorlar bir makama gelenler, neden? Belki de yine umursamayacaklar… Çünkü bu tiplerin tuzları kuru… Üst makamlardan duyarlı olup, ‘Neden?’ sorusunu soranlara ise binbir bahane uydururlar… Tüm ihalelerde şöyle bir madde vardır, mealen anlatayım: ‘İşini en iyi şekilde yapacaksın, atıkları temizleyip atacaksın, tertemiz olarak teslim edeceksin!’ Peki teslim alanlar bunu görmüyor mu? *- SON HAFTA ‘Nedir ne oluyor?’ sorusunun yanıtını da söyleyeyim, eksik kalmasın: Biri bebekli iki kadın dengesini kaybederek düştü… Neler söylediklerini tahmin edersiniz… İnanmayan Bornova’da Atatürk Mahallesi Hürriyet Caddessi No: 167 adresi ve etrafındaki evlere gidip konuşsunlar, ‘Doğru mu, yanlış mı?’ diye sorsunlar… Dahası var! Bir araç sürücüsü direksiyon hakimiyetini kaybetti bir evin bahçesine girdi. Allahtan can kaybı yok… Onarım henüz yapılmadığından aynen duruyor… Daha ne anlatayım, ne yazayım? En iyisi bir anımı anlatayım: *- ELOĞLU YAPIYOR Paris’te idim, yani Fransa’da… En lüks semtlerden Aragon’da akşam saatlerinde, kaldırım üzerinde büyük bir çalışma vardı… Şantiye gibi dersem işin, çalışmanın büyüklüğü anlaşılır… İnanın ertesi gün saat 10 civarında oradan yine geçtim… İşi bitirmişler, bir gram atık bile yoktu… Yani ne kum, ne çimento artığı vardı… Ne yapmış, nasıl çalışmışlar, nasıl kapatmışlar, nasıl hiçbir şey olmamış gibi dev içinde insanların çalıştığı çukuru kapatmışlardı? Anlayamadım! Sadece gıpta ettim… Neden bizim kiler yapamıyor, en basit bir yamayı bile? Eğitim mi yok, bilgi mi yok, kafa mı yok? Ne eksik? Para da bol bu işlere… ‘Gani deriz ya!’ öyle… Ama… İşte ‘ama’sı var… *- MUZAFFER TAĞIL YAZMIŞ 1 Nisan’da! Yani birkaç gün içinde İzmirlinin buluşma yeri Çankaya’nın göbeğinde tarihi ve değerli Atlas Oteli’ni hizmete açıp, işletmeye başlayacak, turizmin duayen ismi Muzaffer Tağıl tüm hazırlıklarını bitirdi. Sanıyonum, pandemi sonrasında dostlarımızla buluşacağımız önemli bir mekan Atlas Otel’de kahvelerimizi içerken, yaşadıklarımızı konuşacağız. Gerçek üstat Muzaffer Tağıl günlüğünde şunu yazmış: ‘Baban öldüğünde nasihatin ölür. Annen öldüğünde ışığın söner. Kardeşin öldüğünde sağ elin kırılır. Kız kardeşin öldüğünde gülüşünü kaybedersin. Arkadaşın öldüğünde gözlerin kör olur. …Ve hayat o kadar kısa ki, nefrete, kıskançlığa, ikiyüzlülüğe ve düşmanlık yapmaya değmez. Bugün buradayız ve yarın yokuz. Sen gülümse ve seni kıranları affet, ne zaman gideceğimizi bilmiyoruz!’ Doğru söze ne denir? Ama ben şimdiden, yürekten; ‘Hayırlı işler, kısmetiniz bol olsun, güler yüzünüzün, ‘emeğinizin karşılığını inşallah alırsınız!’ derken, şu notu yazdım: ‘Anlattığın gibisin ama bazılarına değer mi? Karar veremiyorum! Özellikle seni arkadan vuran hainlere?’ Yani hayat hep tozpembe olmuyor… Unutmamak lazım bazı gerçekleri… *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR