VERGİ HAFTASI BAŞLADI

 



YAŞAR EYİCE

 

*- HAZİNE’NİN OLMUŞ

 

Geçen hafta, 30 Ekim 2020 tarihindeki depremde yıkılan ‘Rıza Bey Apartmanı’nda daire sahiplerinin nasıl bir sarmal içinde olduklarını anlatmaya çalıştım.

Aslında sorun yalnız onların değil, hasarlı komşu apartmanları için de geçerli imiş…

Belirtmiştim;

Kat sayısı düşürülüyor, dairelerin metrekaresi neredeyse yarıya, hatta üçte bire düşürülüyor, ayrıca yüklenici firmaya hatırı sayılır büyük bir para ödeniyor…

Yani ödemelerin tamamını ne deprem sigortası DAS yapıyor, ne de devlet kurumları…

Derinlemesine inersek daha da feci bir durumla karşılaşılıyor.

Meğer; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından alınan kararla, yıkılan ya da ağır hasarlı apartmanların bulundukları alan ‘Hazine’ye devrediliyormuş.

İzmir halkı gibi ben de şaşkınlık yaşıyorum.

Bu tapu delinmesi değil mi?

Tireli usta gazetecilerden Hasan Erki arayarak, İzmir Milletvekili Bedri Serter’in da ‘yaralı yurttaşlar’ gibi arsaların Hazine’ye devredilmesine büyük tepki gösterdiğini, yaptığı açıklamada, ‘’Bir hükümet, ancak bu kadar fırsatçı bir politikayla halkının mal varlığına çökebilir! Kınıyorum!” dedi.

Yazmıştım;

Halkın emek emek, kuruş kuruş biriktirerek sahip olduğu evlerinin, arsalarının üzerine 6306 sayılı kanunun 6A maddesini gerekçe gösterilerek el konulmasının şoku sürüyor.

İşin garibi de şu;

Menemen’de AKP’li Belediye Başkan Vekili nasıl 700’e yakın işçiye gönderdiği mesaj ile ‘İşinize gelmeyin!’ diye çıkış yolunu gösterdiyse benzer bir sistem uygulandı.

‘Tüm yıkılan ve orta hasarlı evleri Hazineye devrediyoruz’ diye hak sahiplerine sadece mesaj atıldı.

CHP’li milletvekili Bedri Serter olay üzerine şu açıklamayı yaptı:

‘Depreminden üzerinden 3,5 ay geçti.

Her konuşmamda ‘daha çivi bile çakılmadı’ diye üstüne gittiğim bu konuyla ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, şapkadan tavşan çıkarttı. Öyle bir sistem kurmuşlar ki akıllarınca, hak sahibi olan kat maliklerine, binanın arsa payı üzerindeki oranı kadar rayiç bedel üzerinden ödeme yapacaklarmış.

Bir hükümet, ancak bu kadar fırsatçı bir politikayla halkının mal varlığına çökebilir! Kınıyorum” diye konuştu.’

 

*- ‘İYİ Kİ YAZIYORSUN?’

 

Yazıma, araştırmacılığıyla tanıdığımız Gazeteci ve fotoğraf sanatçısı Gürol Tulunay şu yorumu göndermiş;

‘Rıza Bey Apartmanı ile ilgili yazdıklarını büyük bir üzüntüyle okudum. Nasıl olur, 160 metre kare daire kaybet ve bir artı bire gir üstüne de para öde hemde hatırı sayılır bir para...

Allah yardımcıları olsun.

İstanbul Belediyesinin yaptığı işlem İzmir de bire bir uygulanmalı diye düşünüyorum.

Bu insanlar bir artı bire girmeyi kabul etse de bu para nasıl ödenir, kradi alınırsa faizi ile kaç paraya gelir?

 Eyice, hakikatten içim acıdı.

Kendimi onlar yerine koydum.

 İyi ki varsın ve iyi ki yazıyorsun…’

 

*- TRAFİĞE ÇIKMAYIN

 

Şimdi gelelim ikinci perdeye?

Bugün AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan İzmir’e geliyor.

İzmir’in konuğu olacak…

Birkaç program ile AKP İzmir İl Kongresine de katılacak..

Bu arada depremzedeler için olduğu belirtilen temel atma töreni yapacak...

Sanıyorum bu temel atma töreni ve yeri muhalefet tarafından önümüzdeki zamanda çok konuşulacak…

Bence önemli işi olmayanlar bugün araçlarıyla trafiğe çıkmasınlar…

Çünkü bir devlet büyüğü, örneğin Reis geldiğinde İzmir trafiğinin ne hale geldiğini biliyoruz.

Bu arada yine unutmadan söyleyeyim:

AKP Milletvekilleri yine bir ‘Müjde’ verdiler:

Rıza Bey Apartmanının bulunduğu alan ‘Park’ yapılacak..

Peki tapu sahiplerine kaçar lira ödeme yapılacak?

 

*-

 

GÜNCEL

 

*- 32. VERGİ HAFTASI BAŞLADI

 

Verginin öneminin toplumun tüm kesimlerine anlatılabilmesi, sağlıklı bir vergi bilincinin oluşturulması, vergiye gönüllü uyumun arttırılması ve kamuoyunda farkındalık yaratılması amacıyla bu yıl 32. kez kutlanacak olan Vergi Haftası; İzmir Defterdar Vekili Cengiz Biçeroğlu, Vergi Denetim Kurulu İzmir Vergi Kaçakçılığı ve İade Denetim Daire Başkanı Uğur Şener, Vergi Denetim Kurulu İzmir Sektörel Denetim Daire Başkanı Mesut Ardan, İzmir Yeminli Mali Müşavirler Odası Başkanı Turan Öztürk, İzmir Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanı Vedat ADAK, İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Zekeriya Mutlu, Ege İhracatçı Birlikleri Başkanı Jak Eskinazi, Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Muhsin Dönmez ve İzmir Ticaret Odası Meclis Başkanı Selami Özpoyraz’ın katılımlarıyla 22 Şubat 2021 tarihinde Cumhuriyet Meydanında gerçekleştirilen tören ile başladı.

Bu yıl 22 – 28 Şubat 2021 tarihleri arasında kutlanacak olan Vergi Haftasında, pandemi nedeniyle alınan tedbirler gereği etkinliklerin sınırlı ölçüde yapılacağı bilgisi verildi.

 

*-

 

 

 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR