Hâlâ bekliyorum,?


YAŞAR EYİCE

*- Başımız sağ olsun!

27 Şubat 2020 gece yarısından bu yana baygın haldeyim...
Hatta az öncesine kadar internete de girmedim, yani bilgisayarı elime almadım.
Sıkıntım, üzüntüm sonsuz...
Milletimiz için çok acı bir günü yaşadık.
Düşünüp duruyorum, ‘Ne yapmalıyım?’
Ben bir şey yapamam da, Reis, yani AKP Genel Başkanı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan birkaç dakika sonra, bağlılıklarını, desteklerini bildirenler nerede?
Elektronik postaları inceledim, bunlar ortada yok!
Tam birlik ve beraberlik zaman ama çoğu ortada yok!
Ben kahroluyorum, şehit haberlerimize ve de ‘alçakça’ olarak adlandırılan saldırılara....
Onlardan birkaç satır bile yok...
Ya da ben farkında değilim...
Beynim zonglarken büyük umutlarla açtığını belirttiğimiz sınır kapılarına göçmenler akın ettiler...
Ama karşılarında bizim gibi yufka yürekliler yoktu ki!
Üzülmek, kahrolmak, hatta ağlamak herhalde bizim içindi...
Lafı daha fazla uzatmadan bazı mesajlardan özet vermek istiyorum.
Tabii ki, bu arada üç günlüğüne birçok kuruluş, etkinliklerini iptal ettiler.
Suriye’de yaşanan menfur saldırı nedeniyle ertelenme kararlarını saygı ile karşılamamak mümkün değil.
Ama ya bazı televizyonlara ne demeli?
Ya da kuruluşlara?
Söyleyecek laf bulamıyorum...
Herhalde banim gibi düşünmüyorlar...
Şu ana kadar sosyal medyaya da bakmadım...
Hiçbir şey yapmamak istiyorum...
Reis’in açıklama yapmasını bekliyorum, bakalım bundan sonra ne yapacağız, ya da öğreneceğiz...
Benim dikkatimi çeken, İzmir Kadın Kuruluşları Birliği (İKKB) bileşeni 46 dernek adına İKKB Yönetim Kurulu Başkanı Huriye Serter’in yaptığı açıklama idi...





Dün gece İdlib’de Türk Silahlı Kuvvetleri’ne yönelik hava saldırısında şehit olan Mehmetçiklerimize Allahtan rahmet, yaralılarımıza acil şifa ve şehit yakınlarına başsağlığı diledikten sonra, ‘Ulusal yas ilan edilmeli’ önerisine olumlu baktım.
‘Daha da büyük acılar yaşanmaması için bölgede diyalog yollarının oluşturulmasını bekliyoruz.’ Diyor...
Bence de...
Hemen herkes şu görüşte birleşiyor:
‘Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunda öncü rol oynayan kahraman askerlerimizin  her zaman yanlarında olduğumuzu bilmelerini istiyoruz.’
Sözün bittiği yerdeyiz, diyenler de var...
Tabii ki onlar da aynı görüşteler; ‘Önce vatan!’
Kaybettiğimiz canlarımız için; aklı selim, sağduyulu ve tek yürek olmamız gereken bir süreçten geçmekteyiz.
Askerimizin, vatan topraklarını terör unsurlarından arındırmak ve korumak adına İdlib’te karşı karşıya kaldığı bu durum, bir kez daha “Dış politikada dostluk yoktur, sadece çıkarlar vardır” sözünü hatırlattı, değil mi?
Yaşadığımız bu zor günde sağduyuyu elden bırakmadan, birlik ve dayanışma içinde hareket etmeliyiz.

*-

Suriye rejimine bağlı güçlerin Serakib’in güneybatısında Türk askerine yönelik saldırısında 33 Mehmetçiğin şehit düşmesi, 32 askerimiz yaralanması ülkeyi yasa boğuldu.
Genel Başkanlığını Rifat Serdaroğlu’nun yaptığı Çoban Ateşi Hareketinden yapılan yazılı açıklamada  “Çoban Ateşi Hareketi “ olarak, ülkemizin ve milletimizin yüksek menfaatleri paralelinde, bir diyalog gerekliliğine her zaman amade olduğumuzu ve bu fikirlerimizi, ülkemizin her yanında ifade edeceğimizi, aziz milletimize saygı ile duyuruyoruz.” ifadelerini kullanıldı.
Aradığımız, şüphesiz, ülkemizin ve milletimizin birliği ve beraberliği, barış ve huzur içinde yaşaması, kalkınma, medeniyet ve refah mücadelemizin
meyvelerini vermesi, köklü ve zengin kardeşliğimiz çerçevesinde birbirimizi kucaklamamız ve nihayet, hayal gücümüzün engin enerjisi ile, geleceğimize umutla bakma imkanlarının yaratılmasıdır.
Bu güzel niyet ve fikirler, içinde yaşadığımız olağanüstü şartların, akıl, bilgelik ve içtenlik ile ele alınıp, doğruyu araştırmamızda bizi engellememesi esastır.
Duygularımızın, doğruluğu araştırılmamış ve hakkımızdaki kötü niyetleri
besleyen haber ve rivayetlerin, aşırı tepkilerin esiri olmadan, soğukkanlılığımızı,her zorluk içinden selametle çıkma yollarının bulunduğu fikrini koruyarak, olaylara, belirli bir mesafe ile bakmalıyız.
Bu arada biliyoruz;
Bölgesinde güçlü bir aktör olan ülkemiz, Suriye’deki iç savaşın başladığı günden bu yana yaklaşık 4 milyon Suriyeliyi misafir etmektedir.
Birleşmiş Milletlerin verilerine göre; son aylarda Suriye rejim güçlerinin İdlib kentinde düzenlediği saldırılardan kaçan 500 bini çocuk olmak üzere yaklaşık 900 bin Suriyeli topraklarımıza sığınmak üzere sınırlarımıza dayanmış durumdadır.
Devlet yetkililerimizin, ‘Rejim güçleri’ olarak tanımladığı,saldırgan tutumları bölgede bir insanlık dramı yaşanmasına yol açtı.
Türk Milleti, tarih boyunca mazlumların yanında olmuş, yardım çığlıkları karşısında sessiz kalmadı.
Yani;
Görevi sadece mazlum insanları korumak, kadın, yaşlı ve çocuklara sahip çıkmak olan kahraman Mehmetçiğimize yapılan dünkü saldırıyı kabullenemeyiz.
Saat 22.30 sularında TBMM’den dört parti ortak metin yayınladı.
Birlik ve beraberlikten  söz edildi.
Bu arada söylenenler şu:
CHP ‘TBMM’ acilen’ toplantı çağrısı yaptı.
Ancak AKP Grup Başkanı ‘Gerek yok!’ dedi.
Meclis Başkanı da ‘Salı günü toplanılacak’ dedi...
Bu arada diyerek şunu da söyleyeyim:
Söylenenler doğru değil...
Yani bazı provakatörlerin dedikleri gibi şehit sayımız 33’ün çok üzerinde değil...
Yani gerçek saklanmıyor...
Aynen Vali’nin belirttiği gibi...
Her söylentiye de inanmamamız lazım...








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BÖYLE BİR ANLAŞMA GÖRÜLMEDİ... DENİZİ YOK ANLAŞMAYA LİMANLAR KONULDU...

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR