Çarşamba günü buluşalım


*- 4 Aralık Çarşamba günü TÜRFAD, yeni Türkiye Futbol Adamları Derneği tarafından, ‘İnsanlar Yaşarken de Anılmalıdır’ töreninde ‘Basın Onur Ödülü’nü alacağım. Yönetim Kurulu Başkanı A. Bahri Vreskala, ‘yakınlarına dağıt!’ diyerek davetiye vermek istedi. ‘Şu anda İzmir’den uzaktayım. Uçak biletlerimi 4 Aralığa göre ayarladım’ dedim.
*- Yani elimde davetiye yok... En iyisi mi, sizlere buradan sesleniyorum... Vakit bulursanız siz de aramızda bulunun.. Çünkü benim gibi İzmir ve spora hizmet vermiş ortak arkadaşlarımızı da görecek, hasret gidereceksiniz...
*- YAŞAR EYİCE
*-
İnsanlar yaşarken de anılmalıdır!
Bu cümleyi yıllardır kullananlardanım...
Çoğu kez isim de önermişimdir.
Bu kez bir sürprizle karşılaştım.
Önce İzmirli usta gazetecilerden Ünal Tümin telefonla aradı...
‘Seni Bahri Vreskala aradı mı?’ diye sordu, sessiz kaldığım an devam etti: ‘Arayacak!’ diye devam etti...
Sevgili eşi nedeniyle, Beden Terbiyesi Bölge Müdürlüğünden bu yana her karşılaştığımızda ‘Hemşehrim nasılsın?’ diyerek hatırını sorduğum, A.Bahri Vreskala kısa adı TÜRFAD olan Türkiye Futbol Adamları Derneği İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı A. Bahri Vreskala arayamadı ama beni Yönetim Kurulu Üyesi, dost ve kibar insan Eren Gevgeli aradı...
‘TÜRFAD Yönetim Kurulu olarak aldığımız bir kararı ileteyim.  4 Aralık 2019 Çarşamba günü ‘İnsanlar Yaşarken Anılmalıdır’ 2019 Yılı, 22. Ödül Töreninde seni de aramızda görmek istiyoruz!’ dedi...
‘Basın Onur Ödülü’ne beni de layık gördüklerini açıkladı...
Şaşırdım...
Beni kim ararsa mutlaka bir şey isterdi...
Hatırımı soranlar ise birkaç kişi hariç yok gibiydi...

*- Aklımdan geçen

Çıkardıkları bir spor dergisi için bir yazı yazmamı isteyeceklerini sandım.
Bilenlere hatırlatayım, bilmeyenlere ise bu arada duyarayım:
Prof. Dr. Erkan Sevinç’in çıkardığı ve yönettiği üç dergi var.
Biri tıp, diğeri magazin ve üçüncüsü ise ‘Spor’ ile ilgili...
Yani; ilk sayısından bu yana Türkiye’nin sporda tek ya da öncü dergisi ‘Spor Life’de köşemi sürdürüyorum.
Yaşadıklarımı yani enteresan birkaç kişi hariç hemen hiç kimsenin bilmediği bilemeyeceği olayların perde arkasını anlatıyorum.
Belki bundan böyle bu yazılarımı da sizlerle paylaşırım.
*- Okunmayınca!

Geçenlerde TSYD, yani Oğuz Tongsir’in genel başkanlığını yaptığı Türkiye Spor Yazarları Derneği ‘nin Levent  tesislerindeki önemli bir toplantıya katıldım.
Öğrendiklerim TÜRFAD Yönetim Kurulu Üyesi Eren Gevgeli’nin beni arayarak, ‘Seni ödüllendirmek istiyoruz, lütfen kabul eder misin?’ teklifi, önerisi kadar şaşırttı...
Hani anlı şanlı İstanbullu bazı spor yazarları ya da yorumcuları var ya, çöküş içindeki gazetelerinden önce yazılarını internetten paylaşıyorlarmış.
Nedeni artık İstanbul gazetelerinin satmaması, yani yazıların okunmaması, internette daha çok okuyucunun olması...
Gazetecilikte bir kural vardır.
Gazetede yayınlanacak yazı önceden hiç kimseye gösterilmez, paylaşılmaz...
Yoksa kıymeti yoktur...

*- Bakalım benim için gelen olacak mı?

Neyse dostlar, ben henüz yaşadığıma göre beni taçlandıran ödül töreni için 4 Aralık 2019 Çarşamba günü saat 18.00’den önce Eşrefpaşa’da, Varyant çıkışı Bayramyeri’ndeki Konak Belediyesi Dr. Selahattin Akçiçek Kültür  Merkezi’nde olacağım.
Organizasyonu hazırlayanlardan, spor adamları Erkan-  Faik Köksal kardeşlerden öğrendiğime göre, saat 18.00’de karşılaşmadan sonra ödül töreni saat 20.00’ye kadar sürecek.
Ödül töreninden sonra saat 20’den 21’e kadar ise koktey ve kaynaşma var.
‘İnsanlar Yaşarken de Anılmalıdır’ Ödül töreninin 13 dalda yapılacağını da belirtmek istiyorum.

*- Başkent’te salon ayağa kalkmıştı...

Son ödülümü, 50’nci yılımda dört yıl önce Ankara’da Ankara Üniversitesi’nin  düzenlediği ‘ustalar’ töreninde protokolun önünde almıştım.
O gün, kocaman salonda  iletişim fakültesinin öğrencileri de vardı.
Her toplantıda olduğu gibi ön sıraları değil de arkalarda öğrencilerin arasına oturmuştum.
Tesadüfen yanımdaki öğrenci İzmirli idi.
‘Burada yalnız kaldım ama sen varsın’ dedim.
O da tüm arkadaşlarını organize etti...
Adım okununca, koşar adım sahneye giderken, onlarca öğrenci ayağa kalkarak ‘İzmir... İzmir’ diye tempo tutup adımı alkışlar arasında söylerken, hemen herkes ‘şaşkın şaşkın kim bu?’ diyerek yerlerinde kıpırdayarak koşarak sahneye çıkan beni gıpta ile izliyorlardı...
O günüde kolay kolay unutamam..
Ama bu kez tezahürata gerek yok, hepimiz İzmirliyiz...
Biz birbirimizi biliriz...

***-

GÜNCEL

*- Madde 50 iptal edilmeli...

10  kömürlü termik santralin flltre takılmadan çalışmasının gerçek bedelini,  ‘Temiz Hava Hakkı’ yönetimi açıkladı.
Haziran 2022'ye kadar filtre takılmadan çalışacak santraller neye mal olacak?
Greenpeace Akdeniz Ofisi tarafından yapılan çalışmaya göre: Kömürün  gerçek bedeli; 2860 erken ölüm, 17400 çocukta bronşit, 3690 hastaneye yatış..
Aldıkları ilan ve para karşılığı bunları temizlemeye çalışan ve filtre takılırsa memlekete ne kadar büyük ekonomi zararı vereceğini iddia edenlere, bu programı hazırlayan ile yayınlayan ve yayınlatan yandaşlara şunu söylüyorum; Temiz Hava Haktır...’
Ve TEMA Zonguldak İl Temsilciliği nin, TBMM Sözünü Tut, Havayı Kirletme İzni Verme’ çalışmalarını destekliyor ve onlar gibi ‘Madde 50 iptal edilmeli’ diyorum..

*-  ‘İktidar kervanı otoyolda düzüyor!’

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın 2020 yılı bütçesinin ve 2018 kesin hesabının görüşüldüğü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda konuşan CHP İzmir Milletvekili Kamil Okyay Sındır, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçesi üzerinde tahmin ve gerçekleşmeleri arasında uçurum olduğunu söyleyerek Bakan Mehmet Cahit Turhan’a yüklendi.
Sözlerine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bütçe tahminleri ve gerçekleşmeleri arasında uçurumlar olduğunu belirterek sözlerine başlayan Sındır, ‘Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2018 yılı bütçesindeki başlangıç ödeneği 31 milyar 338 milyon TL. Bu bütçeye 16 milyar 979 milyon TL aktarma ile ek ödenek verilmiş. Bakanlığın yılsonu harcaması 47 milyar 700 milyon TL. Yani buradan şunu söyleyebiliriz: 31 milyar 338 milyon liralık bütçenin, 2018 yılının başında 760 milyarlık merkezi yönetim bütçesinin içindeki payı yüzde 4,1 iken, yıl içerisindeki aktarmalarla bu pay yüzde 5,2'ye çıkmış. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın merkezi bütçedeki 4,1'lik payı bir yıl içinde farkına varılmadan yüzde 5,2'ye çıkmış. Yine Karayolları Genel Müdürlüğünün bütçe giderlerinin başlangıç ödeneği 18 milyar lira. Yıl sonu ödeneği ise 33 milyar 547 milyon lira. Yapılan harcamalar 33 milyar 547 milyon lira. Yani yine öngörülen bütçeye 15 milyar 692 milyon lira eklenmiş. Bunun adı tek kelimeyle öngörüsüzlüktür, yönetim başarısızlığıdır. ‘Kervan yolda düzülür’ diye Anadolu’da bir atasözü vardır. Bugünkü İktidar ise kervanı otoyolda düzüyor’ dedi.

*- Türk-Yunan-İspanyol zirvesi

İzmir Ticaret Borsası, İspanya Santiago de Compostela Ticaret, Sanayi, Hizmetler Odası ev sahipliğinde düzenlenen ‘Kadın Girişimcilerin İş ve Sivil Toplum Hayatında İletişim ile İlişkilerinin Güçlendirilmesi ve Tecrübe Paylaşımı’ toplantılarına katılarak Türkiye ve AB arasında kadın girişimciliği alanında koordinasyonun sağlanması için kararlılığını bir kez daha vurguladı.

*- Burak Oğuz, Küresel Isınma Kurultayı’nda konuştu

Urla Belediye Başkanı Burak Oğuz dün İzmir'de düzenlenen 11. Küresel Isınma Kurultayı’nda konuştu.
Başkan Oğuz; ‘Karbon ayak izini ilk hesaplayan, takip eden ve düşürmeye çalışan köy olan Kadıovacık’ta, ‘Biyoev Projesiyle’ Türkiye’ye örnek olmaya hazırlanıyoruz” dedi.
Temiz Enerji /Temiz Kentliler-Yerel Yönetimlerin Bakışı” konulu forumda Urla’da yapılan çalışmaları anlatan Başkan Burak Oğuz; “Küresel Isınma, tüm dünyayı ilgilendiren büyük bir tehlike. Fakat küresel ısınmanın nedenlerine baktığımızda en verimli mücadelenin yerelden başlamakla olacağını da görüyoruz.
Küresel Isınma ile mücadeleye, yerel yönetimlerin çalışmaları doğrultusunda alternatif enerji kaynaklarına yönelerek başlamalıyız.
Urla, tarihi ve doğası ile Türkiye’nin gözde ilçelerinden biri. Konumu, yenilenebilir enerji için çok elverişli. İlçemiz, hem Güneş hem de Rüzgâr enerjisiyle, temiz enerji üretiminde yüksek bir potansiyele sahip. Bölgemizde yenilenebilir enerji üretimi yapılıyor.
Yenilenebilir enerji üretimlerini hayata geçirirken doğanın, ekosistemin ve habitatın zarar görmemesi adına çalışmaları titizlikle takip ediyoruz’ diye konuştu.

*- Bağışınızla yüzler gülsün

Konak Belediyesi ihtiyaç fazlası, kullanılabilir durumda olan her türlü giysi ve ev eşyası bağışını ‘Bizim Ev’ ve ‘Bizim Mağaza’ aracılığı ile ihtiyaç sahiplerini buluşturuyor.
Bağışçılar ile ihtiyaç sahibi vatandaşlar arasında köprü vazifesi gören Konak Belediyesi, bu hizmetiyle binlerce kişiye yardım ulaştırıyor.
Konak Belediyesi Sosyal Yardım İşleri bünyesinde hizmet veren ‘Bizim Ev’ ve ‘Bizim Mağaza’ bağışlarınızı bekliyor.
Kış mevsiminin yavaş yavaş kendisini göstermeye başladığı şu günlerde özellikle kışa özel giysilerin bağışlanması büyük önem taşıyor. Geçtiğimiz 11 ayda toplam 261 vatandaşın ev eşyası, 5 bin 581 vatandaşın da giysi ihtiyacı karşılandı.

*- İzmir’den bir ilk daha…

İzmir’de yaşamlarını sürdüren yazar, şair ve araştırmacı yazarlardan oluşan sekiz kişi bir araya gelerek ‘İzmir Yazarlar Kooperatifi’ni kurdular.
Yazar Erdoğan Baysal, Kamu İletişi Uzmanı - Şair-Yazar-Gazeteci Ercan Doğu, Şair-Yazar Ayşe Manav, Araştırmacı-Yazar Mustafa Üzel, Yazar Aysun Nacarfırat, Araştırmacı-Yazar Ş. Turgut Üzüm, Şair-Yazar Hıdır Aslan ile Yazar Dr. Burhanettin Şenli bir araya gelerek, ‘Sınırlı Sorumlu İzmir Yazarlar İşletme Kooperatifi’nin kuruluşunu gerçekleştirdiler.

*-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR