İSTERSENİZ HAYIR DİYEBİLİRSİNİZ


*-  İşte bir gerçek daha, Tarım Gençlerle yükseliyor...
*-  Sabah ve akşam İzmir’de ulaşım yarı fiyata...
*-  İzmir’deki ithal genel sekreter de bir an önce yolcu edilmeli..
*- Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım diyenler çoğalıyor...
YAŞAR EYİCE
*- Urla’da üç güzel gün...

İzmir Ticaret Borsası’nın Nisan ayı Meclis Toplantısı 30 Nisan Salı günü saat 18.00’de yapılacak.
Önceki yıllarda hiçbir toplantısını kaçırmamıştım.
Konuşmaları dinler ve her ay yeni bir şeyler öğrenirdim.
Ama 30 Nisan’dakinin benim için bir özelliği var.
‘Tarım Gençlerle Yükseliyor Yarışması Ödül Töreni’ yapılacak.
Ayrıca Türk Eximbank A.Ş. Genel Müdürü Adnan Yıldırım konuk olarak katılacak.
Denizlili ve de AKP’nin yıldızlarından Adnan Yıldırım için, ‘İyi adam!’ diyebilirim...
O kadar...
Çünkü gördüğüm kadarıyla onun da elini kolunu bağlıyorlar...
Yani istediği gibi davranışlarda bulunmuyor...
İyi niyetli olması yeterli mi?
Sanmıyorum...
Ama çabalayıp duruyor ve de bıkmadan usanmadan odaları, dernekleri  dolaşıp anlatıp duruyor.

*-

Meclis Toplantısı öncesinde saat 16.00’da ise tarımda sürdürülebilirliği ve rekabet gücünü arttırmak, çağdaş tarımsal uygulamalar geliştirmek, genç nüfusun tarım sektörüyle olan ilişkisini güçlendirmek, gençleri tarım ve tarımla ilişkili sektörlerde yenilik yaratacak fikirler üretmeye teşvik etmek amacıyla bu yıl üçüncüsünü düzenlenen ‘Tarım Gençlerle Yükseliyor Proje Fikri Yarışması’nın Ödül Töreni, Sergisi ve Kokteyli gerçekleştirilecek.
İzmir Ticaret Borsası, bir ara çocukları toplamış tarlalara götürmüştü.
Hatta ellerine birer çapa verilmişti.
Ekim nasıl yapılır?
Ya da hasat nasıl edilir?
Sebzeler, meyveler nasıl yetişir?
Bunları ilköğretimdeki tüm çocukların bilmesi şart.
Bizim  zamanımızda okulların bahçelerinin bir kısmı bu iş için ayrılırdı.
Şimdi kentler gibi betonla kaplandı.
Belki öğretmenlerin de bilgisi yok...
Bu konuyu sık ele almaya çalışacağım...
Hani bir tuğla koymak, ya da bir çivi çakmak gibi laflar var ya, benim ki de bunun gibi bir şey!

*- İzmir'de ‘Halk Taşıt’ dönemi başladı

 İzmirlilerin 06.00-07.00 ile 19.00-20.00 saatleri arasında toplu ulaşımdan yüzde 50 indirimli yararlanmasını sağlayan ‘Halk Taşıt’ uygulaması devreye girdi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, yeni dönemin ilk günü olması nedeniyle saat 05.30'ta otobüs şoförleriyle bir araya gelerek, hayırlı olmasını diledi.
Sefere çıkan ilk otobüse binerek uygulamayı başlatan Başkan Soyer, yolculuğunu banliyö treni ve tramvayla tamamladı.
Başkan Tunç Soyer'i toplu ulaşımı kullanırken gören İzmirliler, yarı yarıya indirim sağlayan ‘Halk Taşıt’ uygulamasıyla nedeniyle teşekkürlerini dile getirdi.
İzmir'de kent içi toplu ulaşımda yeni bir dönem başladı. Sabah 06.00-07.00, akşam 19.00-20.00 saatleri arasında Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı tüm toplu ulaşım araçları artık yolcularını yüzde 50 indirimli yeni tarifeden taşıyor.
Otobüs, metro, tramvay, banliyö ve deniz ulaşımında geçerli olan uygulamayı nedense birileri  görmezden geliyor.
Yapılır mı?
Yapılıyor işte!
Tunç Soyer’e, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter i Dr. Buğra Gökçe ve ESHOT Genel Müdürü Raif Canbek ile bürokratlar eşlik etti.
İlk günden beri olmaz ama, Ankara’dan birileri tarafından İzmir’e gönderilen bu genel sekreterle bir yere varamayız....
Bun kaç kez gündeme getirdim...
Yeni dönemde bence ilk değiştirilmesi gereken bürokratların başında geliyor...
Birkaç kez kendisini izledim...
Aman Allahın ne gurur, ne kibir?
Diğer çalışanlara nasıl tepeden bakıyor?
Bunu yaşayanlar bilir...
Her şeyden önemlisi izmir’i bilmiyor ve tanımıyor...
Hani bizim paralarımızı alıp giden yabancı futbolcular var ya, aynen onlar gibi...
İzmir’de onun işini yapacak o kadar bilgili, görgülü, tecrübeli insanlarımız var ki saymakla bitmez...
Başkan Soyer, torpili kaldıracağına göre öncelikle bu işi de çözmeli...

*- Dört maddelik düşünce!

Prf .Dr. Doğan Cücenoğlu şöyle diyor:
‘Evlenmiş boşanmış, elli yaşlarında aklı başında biri olarak tanıdığım Hanımefendi’ye üzerinde çalıştığım ‘Evlenmeden Önce’ adlı kitaptan söz ettim.
‘Doğan Bey’, dedi, ‘Şimdiki aklımla yeniden evlenecek olsam, kişiyi daha iyi tanımak için şu dört durumda nasıl davrandığını görmek isterdim’, Anlatmamı ister misiniz?
Anlatmasını rica ettim, kısaca şöyle açıkladı:
‘1- Aç olduğu zaman nasıl hissediyor ve nasıl davranıyor, ona bakardım.
 Duygusal bakımdan olgun değilse, aç insan sabırsız ve bencil davranmaya başlıyor.
2- Öfkeli olduğu zaman, bir şeye kızdığı zaman nasıl konuşuyor, nasıl davranıyor, dikkatle gözlerdim.
Bencil insanın kızgınlığı ile olgun insanın kızgınlığı farklıdır. Diyebilirim ki bir insanın olgunluğunun en iyi göstergeci öfkesini nasıl yönettiğidir.
3- Kendini yalnız hissettiği zaman ne yapıyor?
İçine kapanıp dünyaya küsen ve onu suçlayan bir tavır içine mi giriyor, yoksa yalnızlığıyla dost olup, hayatın bu hallerini de sakin bir olgunlukla kabul edebiliyor mu?
4- Yorgun olduğu zaman nasıl davranıyor?
İnsanın bencil olup olmadığını en iyi yorgunken nasıl hissettiği ve davrandığı gösterir.
İlişkinin önemini kavramış olgun insan ne kadar yorgun olursa olsun diğerlerini de düşünerek davranır.’
Kendisine teşekkür ettim ve söylediklerini sizinle paylaşmaya karar verdim.
Yaşam deneyiminiz içinde yukarıda ifade edilenler size anlamlı geliyor mu?’
Ben de tekrar dikkatlice okumanızı ve buna göre yorumunuzu yapmanızı diliyorum...
Çünkü zamanımızda gençler, ilk gördükleri kişiye aşık olduklarını sanıyor ve akıllarınca ‘mantık’ değil de ‘aşk evliliği’ yaptıklarını düşünüyorlar.
Biliyorsunuz şu anda en çok boşanmanın olduğu il İzmir...

*- İddiayı kim kazandı?

Şimdi biraz da güncele dönelim, seçim ve sonrasını irdeleyelim...
Bir arkadaşım şöyle dedi:
‘31 Mart seçimleri ile ilgili, hem oğlum, hem kızımla ideaya girdim. Oğlumla hem Ankara hem de İstanbul için, kızımla (daha uyanık ) sadece İstanbul için.
Genelde pek âdetim değildir, ama onların biri beş bir üç yaşından beri bildikleri ve artık nerede ise hiç bir şekilde değişmeyeceğine inandıkları bir yapının elbet bir gün değişeceğine inanmaları için idealaştım ve kaybettiklerinde genellikle ‘onlara kıyamama prensibimi’ terk ettim.
Onlar da severek ısmarladılar yemeği.
Ama her an olan bir şey olur mu?
Endişelerini de dile getirdiler.’
Olur tabii, baksanıza CHP Genel Başkanını, şehidimize son görevini yaparken organize bir şekilde saldırdılar.
Kendisi iki saat, yakılmak istenen bir evde mahsur kaldı...

*-

Bizlerin belediyelerden, özellikle Büyükşehir’den beklentimiz yok...
Ama bazılarının var...
Hatta yandaş medyanın yanında enik durumunda olanların da var...
Bunlar belediyeleri bir yana bırakın, AKP’nin kapılarını da aşındırıyorlar.
İkili oynuyorlar:
Örneğin CHP’li Büyükşehir Belediye Başkanına ‘Büyük Başkan’ diyerek yağ çekiyorlar, sonra da ‘göçlü gördükleri’ il başkanına gidiyorlar...
Ama güvendikleri dağlara kar yağıyor...
Reis ilk önce onu görevden aldı...
O da suçu Denizli’den ithal İzmir’e getirilende buldu...
23 Nisan Çocuk ve Egemenlik Bayramı nedeniyle kimler hangi gazetelere ‘tebrik ilanları’ vermiş onları inceledim...
Ve şunu gördüm;
Çoğu kişi akıllanmamış...
Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi?
Bakalım zaman ne gösterecek?
Demek ki, danışmanlar da bu işi bilmiyor, başkanlar gibi...
Sanıyorlar ki, böylece kendilerinden hep iyi olarak bahsedilecek ve bunlar böylece taraf değiştirecek...
Göreceğiz bakalım!

*-

‘Tatlı yiyelim, tatlı konuşalım!’ deriz ya, bunu bizden iyi uygulayanlar olmuş...
Bakın anlatayım:
AKP’den İYİ Partiye geçen Susurluk Belediyesi, beş yıl tatlı yemiş tatlı konuşmuş!
58 Milyon TL’lik borcun, 52 bin 44 TL’lik bölümü pişmaniye ve kestane şekerine, gerisi de höşmerim harcamasına gitmiş...’
Afiyet olsun!

***-

GÜNÜN HABERİ

*- İstanbul’dan istek var!

Sıradan bir vatandaş olduğunu ve düşüncelerini İzmir’de benim aracılığımla İstanbullulara duyurmamı söyleyen bir okuyucum şöyle diyor:
‘Benim şimdi İBB den büyük bir beklentim yok!
Ama ben; Abdülkadir Selvi, Sevilay bilmem ne, Hande Fırat , A Haber , YÖK, TRT , CNN kucaklaşması istemiyorum.
Rektör olarak atanmış ümmi yardoçlarla vs, şehirdeki bütün büfe , çay bahçesi , otoparkları üç kuruşa tahsis ettikleri insanlardan geri almanızı bekliyorum, bankamatikçileri atmanızı , Başakşehir takımına aktarılan paraların geri tahsilini vs vs istiyorum başkan.
Ben daha fazla yeşil alan için değil, daha ziyade adalet için oy verdim mesela.
Sayın başkan hatta imkân varsa önce ruhsat verip şehrin görüntüsünü berbat ettikleri sonra traşlarız olmazsa falan dedikleri binaları yıkarsınız belki de.
Mustafa Sarıgül nerelere çökmüş mesela hani artık şeffaf yönetim dediniz ya, hatta keşke kabil olsa kendi partinizin ağır toplarının bile nasıl olur garsonluktan belediye meclis üyesi olup anormal servet sahibi olduğunu vs öğrensek keşke.
Neye başta söyledim ya ben bunların hiç birini yapamasanız da memnun / razıyım, sadece insanların ekmeği, hayatı ile oynamış insanlarla kucaklaşmak istemiyorum.’

*-


***-

GÜNCEL

*- Akar Tekstil’den anlamlı bağış

Türkiye'nin ihtiyacı olan kanın tamamını karşılamak üzere ülke genelinde kapsamlı bir çalışma gerçekleştiren Türk Kızılayı, önemli ve anlamlı destek bir kez daha Akar Tekstil çalışanlarından geldi.
‘Kan ver hediyen hayat olsun’ sloganı ile düzenlenen kampanyaya Akar Tekstil çalışanları tarafından rekor katılım sağlandı.

*- Bornova’da uçurtma coşkusu

Hafta sonu birçok kentte ‘uçurtma şenlikleri’ düzenlendi.
Foça ile Bornova bunların öncülerindendi.
Bugün Bornova’dan söz edeyim:
Bornova Belediyesi ilki 1993 yılında yapılan Geleneksel Uçurtma Şenliği'nde binlerce Bornovalıyı buluşturdu.
Aşık Veysel Rekreasyon Alanı'nda düzenlenen Uçurtma Şenliği'ne katılan vatandaşlar hem piknik yapıp baharın tadını çıkardı hem de ay yıldızlı uçurtmaları dalgalandırdı.
5 bin uçurtmanın çocuklara hediye edildiği Şenlik'te bir konuşma yapan Bornova Belediye Başkanı Dr. Mustafa İduğ, gelecek yıl uçurtma malzemelerini dağıtıp çocukların kendi uçurtmalarını yapma heyecanını yaşamasını sağlayacaklarını söyledi.

*- Urla’ya Enginar Bereketi

5.si gerçekleşen Uluslararası Urla Enginar Festivali üç günlük bir lezzet şöleni ve karnaval havasıyla son bulurken, ilçeyi yüz binlerce kişi ziyaret etti.
Uluslararası 5. Urla Enginar Festivali, üreticisinden, esnafına, çocuğundan yaşlısına herkesin yüzünü güldürdü.
Üç gün boyunca adeta insan selinin yaşandığı kent, yurt dışından gelen binlerce ziyaretçiyi de ağırladı.
Enginar Festivali’nde 80’e yakın üretici tezgah açarak ürünlerini direk halka ulaştırdı.
Urla Ziraat Odası’nın verilerine göre 2019 yılında ilçede yaklaşık 24 milyon baş enginar üretildi.
Ziraat Odası Başkanı Muharrem Uslucan, yağışlar nedeniyle taban arazide kısmi verim düşüklükleri yaşandığını belirtti. Festivalin üretici açısından çok önem taşıdığını da belirten Uslucan, üç gün içinde konuklara önemli satışlar yapıldığını da kaydetti.

*- Üretici ve esnaf kazandı

Urla Belediye Başkanı Burak Oğuz, festivalin ilçeye ekonomik hareketlilik ve kazanç sağlaması açısından önemli olduğunu vurguladı.
Binlerce konuğun sıkıntısız ağırlandığı Urla’da tarım üreticisinin ve esnafın kazanç sağlamasından mutluluk duyduğunu belirten Başkan Oğuz; ‘Gastronomi turizmi hedefi olan Urla bundan sonraki yıllarda da değerli ürünleriyle adından söz ettirecektir. Bizim çalışmalarımızda üreticiyi desteklemek yönünde devam edecektir’ dedi.
*-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BÖYLE BİR ANLAŞMA GÖRÜLMEDİ... DENİZİ YOK ANLAŞMAYA LİMANLAR KONULDU...

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR