YABANCILARA BEDAVA, BİZE ÇOK PAHALI

YAŞAR EYİCE *- 7 MİLYAR DOLAR GELİR GETİRDİ İlk kez bu işin önemini Rusya’da öğrendim. Petersburg’da bir şoför dişlerini yaptırmak için iki ülke arasında tercihte zorlandığını söylemişti. Biri İran, diğeri Türkiye! ‘İzmir’e gel!’ dedim, ekonomik tarifelerden söz ettim. Bir de Paris’te bir restoranda İzmir’i bilen bir kişi ile karşılaşmıştım. Herkes ‘Türküm!’ deyince İstanbul’dan söz ediyordu. Sadece bir kişi o, Türkiye’de İzmir hayranı olduğunu söylemişti. O da kalp rahatsızlığının tedavisi için İzmir’e geleceğini belirtmişti. Şaşırmıştım… Paris’ten, Fransa’dan tedavi için İzmir’e mi gelinirdi? Paramızın değeri belli.. Yurt dışından ‘sağlık için’ tercih edilme nedeni de belli! Ama bizim için böyle mi? Unutamıyorum; Deprem’de yıkılan evin molozlarının altından çıkarılan yaşlı kadın, ‘Sakın beni özel hastaneye götürmeyin, param yok!’ diyordu, kurtarıcılarına… Örnekleri çok… Urla’dan komşum Haluk Narbay da kısa süre önce özel hastanelerden dert yanmış, ‘Önce para!’ diyorlar demiş ve başından geçenleri anlatmış ben de aktarmıştım. Ki Haluk Narbay’ın ailesinin önemli bölümü sağlıkçılardan yani hekimlerden oluşuyordu. Şimdi konuma, günümüze geleyim; *- 12 MİLYON LİRA TEŞVİK Son beş yılda 3 milyon 632 bin 423 kişi sağlık turizmi kapsamında hizmet almak üzere Türkiye’ye geldi. Sağlık turizminin son beş yıllık cirosu ise 7 milyar 93 milyon 591 bin dolar olarak açıklandı. Bunda en büyük payın Ticaret Bakanlığı tarafından sektöre verilen teşviklerin olduğu belirtildi. Ticaret Bakanlığı tarafından sağlık turizmine yönelik verilen reklam ve tanıtım desteğinde üst limit 12 milyon TL olarak açıklandı. Buna göre Uluslararası Sağlık Turizmi Yetki Belgesi'ne sahip sağlık tesisleri ve seyahat acenteleri 12 milyon TL’ye kadar reklam, tanıtım ve pazarlama desteği alabilecek. Türkiye’nin küresel sağlık turizmi pazarından yüksek pay alması için Ticaret Bakanlığı, sağlık turizmi yapan hastane, klinik, muayenehane ve seyahat acentelerini yurt dışından hasta getirmeleri için teşvik paketleri sunuyor. Bunlardan en önemlisi de 12 milyon TL’ye kadar verilen reklam, tanıtım ve pazarlama desteği olarak öne çıkıyor. *- 1 MİLYONDAN FAZLA YABANCI Sağlık kuruluşları ve sağlık turizmi aracı kuruluşlarının yani seyahat acentelerinin yurtdışına yönelik reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ilişkin giderleri, en fazla 5 yıl boyunca yüzde 60 oranında ve yıllık en fazla 12 milyon TL’ye kadar destekleniyor. Muayenehane ve polikliniklerde ise bu rakam bir yıl için 4 milyon 800 bin TL’ye kadar veriliyor. Bu destekler sayesinde ülkemiz yılda yaklaşık 2 milyar dolar civarında gelir elde etmektedir. 2022 yılında 1 milyon 258 bin yabancı hasta ülkemizde tedavi olmuş ve buradan 1 milyar 926 milyon dolar gelir elde edildi. Son beş yılda 3 milyon 632 bin 423 kişi sağlık turizmi kapsamında hizmet almak üzere Türkiye’ye geldi. Sağlık turizminin son 5 yıllık cirosu ise 7 milyar 93 milyon 591 bin dolar olarak açıklandı. *- SON TARİH 31 MAYIS Serbest Muhasebeci Emre Özer, mükelleflerin 31.12.2022tarihinden önceki dönemlere ait tahakkuk etmiş olan vergi resim harç ve bunlara bağlı vergi cezaları, SGK prim asılları ile gecikme cezaları ve faizlerinin yapılandırılabileceğini söyledi. Özerçen,7440 sayılı yeni yasal düzenleme ile birlikte borç yapılandırmalarının yanı sıra matrah artırımına, kayıt ve muhasebe düzeltmelerine ilişkin düzenlemeler yapılmasına imkân tanındığını ve bu düzenlemelerin işletme lehine önemli fırsat olduğunu ifade etti. Emre Özer ‘Mükellefler 31 Mayıs 2023 tarihine kadar, 2018-2022 yıllarına ilişkin matrahlarını 7440 sayılı yasada belirtilen ölçülerde artırımda bulunması halinde haklarında vergi incelemesi ve tarhiyat yapılmayacak. Hesaplanan veya artırılan vergilerin tamamının aylık dönemler halinde azami 12 eşit taksitli olarak ödenebilecek’ diye konuştu. *-

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ACİLDEN DE ÖNCELİKLİ

OKULUN DUVAR GAZETESİNDE ATATÜRK

NEREDEYSE İÇ ÇAMAŞIRLARINI BİLE ALACAKLAR